ΔΙΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY) ΣΤΗ ΣΚΩΤΙΑ


ΔΙΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY) ΣΤΗ  ΣΚΩΤΙΑ
(«Συνυπάρχουν» Πρεσβυτεριανοί, Αγγλικανοί, Λουθηρανοί, Κουακέροι, Παπικοί κ.ά. σε μεικτή κοινότητα)
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Διομολογιακές οικουμενιστικές συνάξεις δεν υπάρχουν μόνο στο Ταιζέ και στο Μποζέ, αλλά και στη Σκωτία. Καθίστανται οι οικουμενιστικές κοινότητες αυτές, σύγχρονες Βαβέλ με ποίκιλες ομολογίες.  Αποτελούν την  πιο γνήσια έκφραση του διαχριστιανικού συγκρητισμού.
 
Η  «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY), η οποία εδρεύει στη Γλασκώβη της Σκωτίας, ιδρύθηκε το έτος 1938 από τον George MacLeod.  Eίναι μία κατ' εξοχή οικουμενιστική κοινότητα.  Η οικουμενιστική  αυτή κοινότητα  αποτελείται από μέλη  διαφόρων δογμάτων (Πρεσβυτεριανών, Αγγλικανών, Λουθηρανών, Κουάκερων, Παπικών και ανθρώπων που δεν ανήκουν σε κάποιο δόγμα), με ότι αυτό συνεπάγεται, από πλευράς οικουμενιστικών ατοπημάτων.  Αποτελεί μια μεικτή κοινότητα, από άνδρες και γυναίκες. 
 
Προς τούτο έχουν αναπαλαιώσει ή μάλλον έχουν ξανακτίσει σχεδόν το ερειπωμένο μεσαιωνικό μοναστήρι «Iona Abbey» (παλαιότερα Βενεδικτίνων μοναχών). Η ''Κοινότητα Iona'' αρχικά υπαγόταν στην ''Εκκλησία'' της Σκωτίας, αλλά αργότερα η σχέση τούτη είχε χαλαρώσει αρκετά, για να δοθεί ευκολότερα η δυνατότητα των οικουμενιστικών εκτροπών.
 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κοινότητα Iona είναι μια κοινότητα διασπαρμένη σε όλο τον κόσμο και με επακόλουθες οικουμενιστικές δραστηριότητες στα μέρη τούτα.  Κτιριακά η Κοινότητα Iona είναι εγκατεστημένη κυρίως στο Isle of Iona, το «Iona Abbey» και στο κεντρικό κτιριακό συγκρότημα MacLeod. 
 
Ανάμεσα στις άλλες  οικουμενιστικές  στρεβλώσεις, είναι και το γεγονός ότι προχώρησαν στη λεγόμενη «πειραματική λατρεία» (experimental worship).  Η οικουμενιστική αυτή «πειραματική λατρεία» αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Wild Goose Worship Group που εδρεύει στη Γλασκώβη.  Επικεφαλής  του Ομίλου είναι ο Gail Ullrich  μαζί με μια μικρή διοικητική ομάδα.  Ο Όμιλος αυτός έχει τη διοικητική αρμοδιότητα, μετά το θάνατο του MacLeod το έτος 1991 και  σκοπό έχει  τη διαμόρφωση και δημιουργία «νέων λειτουργικών μορφών» καθώς και να ''εξοπλίζει'' (όπως ισχυρίζονται) ναούς και ''κληρικούς'' στη λεγόμενη'' συμμετοχική λατρεία '' ακόμη και πέραν της Σκωτίας. 
 
Μάλιστα ο Belden C. Lane, καθηγητής Θεολογικών Σπουδών στο Saint Louis University, αναφέρει στο κείμενό του που τιτλοφορείται (The Whole World Singing : A Journey to Iona and Taizι) ότι τα μέλη της κοινότητας αυτής κατηγορούνται ως «κρυπτο-Ρωμαιοκαθολικοί με Πρεσβυτεριανό πρόσχημα». 
 
Οι οικουμενιστές ευνοούν σκοπίμως τέτοιες οικουμενιστικές κοινότητες, με αποτέλεσμα να εννοούν αυτό που αλλοτρόπως διαλαλούν στις οικουμενικές συνάξεις, δηλαδή της ενώσεως πάντων των «εκκλησιών» κάθε δόγματος σε μία εκκλησία.  Όλες τούτες οι  στρεβλώσεις, εξυπηρετούν σκοπίμως τα επικοινωνιακά παίγνια των οικουμενιστικών των συνάξεων

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥΡΒΕΔΑ ΣΥΜΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΜΗΝΑ, ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ  ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ  ΑΓΙΟΥΡΒΕΔΑ ΣΥΜΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Γιατί εξακολουθεί να προβάλλεται στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, η  ''ισχυρή αντιπρόταση''  της ολιστικής ιατρικής;
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________
Είναι νοσηρότητα να αναφερθούμε στην επικινδυνότητα των εναλλακτικών πλανών για τον Ορθόδοξο Χριστιανό;  Είναι νοσηρότητα να αναφερθούμε στις  αλλότριους εναλλακτικές ατραπούς, υποδεικύοντας το επικίνδυνο και απαράδεκτο για την εν Χριστώ ζωή  κάλεσμα  από κέντρα ολιστικής ιατρικής  για κύκλους μαθημάτων γιόγκα και διαλέξεων της εναλλακτικής πλάνης ''αγιουρβέδα'', που πρωτίστως προβάλλεται από τους Γκουρού Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκ;  Δηλαδή δεν φτάνει η ολιστική εναλλακτική πλάνη,  προστίθενται κι άλλες;
 
Είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι ασχολούμενος κανείς με μια εναλλακτική πλάνη, είναι μεγάλη η πιθανότητα να ολισθήσει και σε άλλες;  Η νεοεποχίτικη εναλλακτική πλάνη ''αγιουρβέδα'', όπως και η νεοεποχίτικη εναλλακτική ολιστική πλάνη ομιλεί για το σύμπαν, προσδίδοντας του ''μεταφυσικές'' ιδιότητες. 
 
Όπως η ολιστική πλάνη αναφέρεται σε αρχές που διέπουν το σύμπαν, ενσωματώνοντας τις έννοιες πνεύμα, νους, σώμα, για να προσδώσει ''μεταφυσική'' χροιά στην πλάνη της και ως εκ τούτου επιπρόσθετη θεραπευτική βεβαιότητα, έτσι και η πλάνη ''αγιουρβέδα'', αναφέρεται στον  άνθρωπο και το σύμπαν, μιλώντας για τρία ''επίπεδα ύπαρξης'' του ''υλικού παχυλού σώματος'', του ''νοητικού σώματος'' και της ''εσώτερης φύσης τους''.  Όλα τούτα είναι απότοκα πλανεμένων ινδουϊστικών αντιλήψεων. 
 
Αν περιτρέξει κανείς στα διαφημιζόμενα από διάφορα Νεοεποχίτικα ιστολόγια, θα παρατηρήσει σε κάποια να συνδιαφημίζεται η Ολιστική Ιατρική με την γιόγκα, το διαλογισμό, σεμινάρια Μεργκάμπα,, την πλανεμένη ''μεγάλη επίκληση'', το φως (σκότος) Ρέϊκι, τις ομάδες αυτογνωσίας, το θετικό οραματισμό, τους  72 αγγέλους (σκότους) της Καμπάλα, και διαλογισμού την ομοιοπαθητική, το αγγελικό (δαιμονιώδες) Ρέϊκι, το Καρούνα Ρέϊκι , το Ρέϊκι της συμπόνοιας, μυήσεις Α, Β, Γ, βαθμού το Ρέϊκι, το αύρα σώμα κλπ.  Αυτά δεν αρκούν για να αντιληφθεί κάποιος την αθεϊστική ''μεταφυσική'' χροιά που τους προσδίδεται και η οποία είναι επιζήμια για την εν Χριστώ ζωή;
 
Δεν είναι τυχαία η ομαδοποίηση των εναλλακτικών πλανών.  Είναι φανερή η πλάνη που ενυπάρχει στις Νεοεποχίτικες πλάνες.  Και μόνη η συνύπαρξη τόσων πλανών καταδεικνύει το ομοειδές αλλά και το επικίνδυνο να οδηγηθεί κάποιος σε μια από αυτές και την ευκολία να διολισθήσει κατόπιν και σε κάποιες των υπολοίπων.
 
Η ''αντιπρόταση''  της εναλλακτικής ολιστικής πλάνης στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, δεν αφήνει περιθώρια αλλοτρίου σιωπής.  Στη δίνη των τόσων λυπηρών χαρακτηρισμών, ψυθιρισμών αλλά και δυσάρεστων συμπεριφορών, όσων εμπαθώς αντιμετωπίζουν την ανασκευή της ''αντιπρότασης'' αυτής, παρήγορα ηχεί από αρκετούς το ''ευχαριστώ για την ενημέρωση''.
 
Μας έδωσε μεγάλη χαρά, η συμπεριφορά  υποψήφιου ''θεραπευτή'' που ανήκει στην Μητροπολιτική περιφέρεια Μόρφου.  Μετά από συζήτηση με κάποιο που γνοιαζόταν γι' αυτά, ο υποψήφιος ''θεραπευτής'' κάποιας εναλλακτικής  πλάνης (δεν αναφέρω άλλες λεπτομέρειες για να μη θίξω τον άνθρωπο αυτό), πείστηκε για το ασυμβίβαστο στον Ορθόδοξο Χριστιανό να ασχολείται με κάποια των  εναλλακτικών πλανών.
 
Και φυσικά ο υποψήφιος αυτός εναλλακτικός ''θεραπευτής'', ο οποίος όπως τελικά αποδείχτηκε,  ήταν εξαιρετική περίπτωση καλοπροαίρετου και ταπεινού ανθρώπου, ως κύριο επιχείρημα για το εγχείρημά του προέταξε τη θέση κάποιων ιερωμένων σε εναλλακτικές πλάνες. 

Όσο για κείνο που ζωγραφεί.(Β.Χαραλάμπους)

02.JPG

Όσο για κείνο που ζωγραφεί

                                                      Του Βασίλη Χαραλάμπους

_______

Το πράσινο λογιώ λογιώ

σε τούτο το μεγάλο δρυμό

καστανιές

καρυδιές

πεύκα

έλατα κι οξυές

πουρνάρια

από κείνο το ωχροπράσινο

ίσαμε το βαθυπράσινο

που τα κυπαρίσσια υψώνουν.

 

Καταμεσίς στο δρυμό

στης Καψάλας την έρημο

τ΄ απέριττο καλύβι

και το γεροντάκι εκείνο

να φιλεύει τους περαστικούς

μ΄ ένα τσαμπί μοσκοστάφυλο

ψιμύθιο και τούτο

στης καρδιάς του την τόση αρχοντιά.

 

Όσο για κείνο που ζωγραφεί

του γέροντα η σιωπή

θα στο ξηγήσω άλλη φορά


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΧΕΙ Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ  ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΜΑΡΞΙΣΤΕΣ

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Εξ αφορμής πρόσφατου λυπηρού ρατσιστικού συνθήματος για τους Σύρους πρόσφυγες σε γήπεδο στην Κύπρο δημιουργήθηκε μεγάλος σάλος.  Το να εκφράσει τη λύπη του ο φιλήσυχος λαός, καθότι η χριστιανική αγάπη δεν επιτρέπει ρατσιστικές εξάρσεις είναι  σωστό.    Όμως να διαμαρτύρονται και οι φανατικοί κομμουνιστές στην Κύπρο για ρατσιστικές εκτροπές είναι απορίας άξιο. 

 

Αν είναι δυνατό αυτοί που με τόση αδιαφορία (και όχι μόνο) βλέπουν να σχίζονται ελληνικές σημαίες στο γήπεδο από τους ομόφρονές τους, να διαμαρτύρονται για ρατσισμό.  Αν είναι δυνατό αυτοί που βλέπουν αδιαμαρτύρητα να καίγονται ελληνικές σημαίες  να διαμαρτύρονται για ρατσισμό, υψώνοντας μάλιστα σημαία του ψευδοκράτους στην κερκίδα τους μαζί με φωτογραφία του Στάλιν, του σφαγέα του Ρωσσικού λαού, μιας φωτογραφίας που δυστυχώς ακόμη είναι αναρτημένη σε πολλά υποστατικά  των φανατικών κομμουνιστών στην Κύπρο.

 

Αν είναι δυνατό να ομιλούν αυτοί που αδιαμαρτύρητα είδαν να αναρτάται τεράστιο πανό από την μια ακρη της κερκίδας εως την  άλλη όπου αναγραφόταν το σύνθημα «Instabul  since 1453» (Ινσταμπούλ από το 1453), με ότι συνεπάγεται η αναφορά τους αυτή.  Αν είναι δυνατό να ομιλούν για ρατσισμό αυτοί που αδιαμαρτύρητα βλέπουν  να αναρτώνται  τεράστια πανό, με υβρισίες κατά του Ελληνικού έθνους. 

 

Ναι να εκφράσει τη λύπη του ο απλός Ορθόδοξος λαός για απαράδεκτα ρατσιστικά συνθήματα  είναι πρέπον, όχι όμως και οι κροτούντες ακόμα χείρας στα απάνθρωπα κομμουνιστικά καθεστώτα, τα οποία όχι μόνο σιωπηρώς νοσταλγούν.  Οι νοσταλγοί του Στάλιν του Χίτλερ και του Μουσολίνι, δεν πρέπει να ομιλούν για ρατσισμό.

 

Και μια ακόμα πικρία, γιατί αυτά δεν αποτελούν μόνο γηπεδικές συμπεριφορές.  Δεν είναι λίγες φορές που ακούμενφανατικούς μαρξιστές στην Κύπρο να διαμαρτύρονται για ρατσιστικές διακρίσεις όσο αφορά τον εργασιακό τομέα π.χ.  κατά Πακιστανών κλπ και από την άλλη να εκφράζουν την ανθελληνική οργή τους για την εργοδότηση Ελλαδιτών.  Αυτοί ομιλούν για ρατσισμό; 

 

Το κάλλος της χριστιανικής αγάπης υποδεικνύει την πρέπουσα αγάπη προς κάθε άνθρωπο και όχι τα σαθρά μαρξιστικά ιδεολογήματα μιας αλλοτρίου συνύπαρξης.


ΔΡΩΜΕΝΑ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΑΙ  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

(Θεατρικά και κινηματογραφικά δρώμενα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με ομοφυλοφιλική θεματολογία προάγουν τα «πάθη ατιμίας» )

Του  Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου

_______________

Στα πλαίσια  των Pride Festivalς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προβάλλονται   κινηματογραφικά έργα με ομοφυλοφιλική θεματολογία, αλλά και σε κάποια επιχειρούνται θεατρικά δρώμενα με σχετική θεματολογία.  Γιατί τέτοια κατάντια;   Αντί τα κινηματογραφικά  δρώμενα,  να είναι αγωγή εις το αγαθό, θα οδηγούν σε «πάθη ατιμίας»; 

 

Στην προκειμένη περίπτωση τα κινηματογραφικά  τούτα «δρώμενα», θα είναι κινηματογραφικές αφηγήσεις  «παρά φύσιν» πράξεων.  Ποια  λοιπόν αγωγή θα προσφέρουν στον θεατή; Τα κινηματογραφικά  τούτα δρώμενα είναι μια  η ''αφηγηματική'' διαδρομή, που αφορά  τη ζωή ομοφυλοφίλων.  Πόσο ψυχοφθόρα  είναι τέτοια θεατρικά και κινηματογραφικά αυτά έργα; 

 

Στα πλαίσια λοιπόν κάποιων Pride Festivalς,  επιχειρούνται θεατρικά δρώμενα, στα οποία  αναλύεται η ζωή των ομοφυλοφίλων.  Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης στο έργο του «Περί ποιητικής», ορίζοντας την τραγωδία  αναφέρει ότι «έστιν ουν μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας ...».   Ποιάς πράξεως τελείας εστίν μίμησις το θεατρικό τούτο «δρώμενο»;   Μίμησις αναισχύντου πράξεως;   Για να καταλήξει ο αρχαίος φιλόσοφος «περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» (τον αποκαθάρει -τον θεατήν- από παρόμοια ψυχικά συναισθήματα).  Αποκαθάρουν τον θεατήν ή το αντίθετο, τα παρόμοια ψυχικά συναισθήματα, εξαίρουν πράξεις αναισχύντους;

 

Είναι γνωστός ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του καλού κινηματογράφου, καθώς επίσης και το παιδαγωγικό των χαρακτήρων, όταν φυσικά οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι, το καλό ήθος προβάλλουν, καθότι υπάρχει ταύτιση των πρωταγωνιστικών ρόλων με τον θεατή (αν εξαιρέσει κανείς τη Μπρεχτική αποστασιοποίηση**  που και αυτή όμως αλλοτρόπως, έχει το δικό της «διδακτικό» περιεχόμενο σαν θεατρικός τρόπος, μη επιδεχόμενη σκηνική αμφισβήτηση).  Στην προκειμένη περίπτωση όπου τα θεατρικά τούτα «δρώμενα», θα είναι θεατρικές αφηγήσεις  «παρά φύσιν» πράξεων, ποια  αγωγή θα προσφέρουν στον θεατή;

 

Δεν θα είναι μόνο για τον θεατή ψυχοφθόρα η ενσάρκωση των παρά φύση ρόλων, αλλά και για τον ηθοποιό.   Η θεατρική μέθοδος Στανισλάφσκι, όπως αναφέρει ο Μελ Γκόρτον, στο βιβλίο του «Η μέθοδος Στανισλάφσκι»,  αφορά τη λεγόμενη  «δημιουργία χαρακτήρων» ή απλά ο ηθοποιός «να ζει το ρόλο του».  Ο Στανισλάφσκι τότε στο Θέατρο Τέχνης Μόσχας, δίδασκε τους ηθοποιούς να χρησιμοποιούν τις μνήμες για να εκφράσουν τα φυσικά τους συναισθήματα επί σκηνής.

 

Είναι άξιο αναφοράς ότι σε κάποιες περιπτώσεις, που οι ηθοποιοί χρησιμοποιούσαν τη λεγόμενη «συναισθηματική μνήμη» επί σκηνής παρουσιάστηκαν συμπτώματα υστερίας στους ηθοποιούς, γεγονός που προβλημάτισε και τον ίδιο τον Στανισλάφσκι, με αποτέλεσμα να αναζητήσει μεθόδους λιγότερο επώδυνες. Τώρα που η αφηγηματική διαδρομή, θα αφορά  τη ζωή των ομοφυλοφίλων, πόσο ψυχοφθόρα θα είναι η ενσάρκωση τέτοιων ρόλων; 

 

Με ένα θεατρολογικό «δρώμενο» θα απαντήσουμε, και στην επιβολή «νόμων-ανόμων» από κυβερνητικής πλευράς στο θέμα των ομοφυλοφίλων.  Το 1972 πραγματοποιήθηκε Πανευρωπαϊκή συνάντηση θεατρολόγων, σκηνοθετών, παιδαγωγών κ.ά., τόσο Δυτικοευρωπαίων όσο και Ανατολικοευρωπαίων  (με βάση την τότε πολιτική διάκριση).  Κατά τη συνάντηση αυτή ο  Σοβιετικός Ταΐρωφ, ανέφερε ότι «στη Σοβιετική Ένωση έχουμε τους καλύτερους σκηνοθέτες και θεατρικούς συγγραφείς».  Απάντησε αποστομωτικά Άγγλος θεατρολόγος με τα εξής λόγια «στην Αθήνα δημιουργήθηκε το θέατρο και όχι στη Σπάρτη.  Μόνο ένας λαός που αντιτάσσει το νόμο της ηθικής απέναντι στην πολιτική εξουσία μπορεί να γράψει ένα θεατρικό  έργο σαν την Αντιγόνη του Σοφοκλέους».  Απλά να υπενθυμίσουμε σε αυτούς που προσπαθούν και θεσμικά να αλλάξουν τα Ορθόδοξα ήθη αυτού του λαού, ότι η Αντιγόνη παρά την απαγόρευση του Κρέοντα, ενταφιάζει το νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, αψηφώντας τους Κρεόντειους νόμους.

 

Ταιριάζει απόλυτα εδώ τα θεατρικά και κινηματογραφικά ''δρώμενα'' που προάγουν τα «πάθη ατιμίας», η συνηθισμένη φράση που απαντάται στους  αρχαίους Έλληνες τραγικούς «Ω νυξ μέλαινα», καθότι ''νύξ μέλαινα'' παθών αλλοτρίων είναι τα ''δρώμενά'' τους.

 

 

 

*«Ω νυξ μέλαινα» - συνηθισμένη φράση στους αρχαίους Έλληνες τραγικούς. 

**Μπρεχτική αποστασιοποίηση - θεατρικό είδος που αποστασιοποιεί τον θεατή από το θεατρικό δρώμενο.

*** Οι φράσεις «πάθη ατιμίας», «παρά φύσιν» πράξεις και «αναίσχυντες πράξεις» είναι παρμένες από Επιστολές του Αποστόλου Πάυλου.

 


Οικουμενιστικό δηλητήριο στον Καναδά από τον Μητροπολίτη Τορόντο

image00 (1).pngimage00.png

Σχόλιο των διαχειριστών του Ιστολογίου Κατάνυξις: Ντοπή και κρίμα για τον Άγιο Τορόντο! Ούτε λόγος για μετάνοια, για επιστροφή, από την αίρεση και την βεβαία απώλεια; Έφτασε στο σημείο να δεηθεί στον Κύριο να κάνει "τα στραβά μάτια"; Αρχής γενομένης με τους απαράδεκτους από κανονικής απόψεως μικτούς γάμους, όπου επιτρέπεται να συμπροσεύχονται και "ιερείς" των άλλων δογμάτων, δηλαδή των αιρέσεων ακόμα και ραββίνοι!!!
Διαμαρτυρόμαστε γιατί  ενώ θα έπερεπε να είναι θεματοφύλακας της ιερής Πίστης των Αποστόλων και των αγίων Πατέρων, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, δυστυχώς αυτός τους παραβιάζει και τους καταλύει. Διαμαρτυρόμαστε γιατί "τους αρετικούς δεν τους μνημονεύουμε μέσα στην Εκκλησία κατά τις ιερές ακολουθίες"

Μάλιστα οι κανόνες είναι αυστηροί. Κάθε πιστός μπορεί να προσεύχεται για τους αιρετικούς να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία, αλλά όχι μέσα στις ιερές ακολουθίες. Στις ιερές ακολουθίες μνημονεύονται μόνο οι ανήκοντες στην Ορθόδοξη Εκκλησία. 
Τώρα με την εγκύκλιό αυτή, ο Μητροπολίτης Τορόντο, δηλητηριάζει ύπουλα με το οικουμενιστικό δηλητήριο τις ψυχές των πιστών, δεόμενος να σώσει ο Κύριος τη Βασίλισσα,ενώ παραμμένει αμετανόητη στην αίρεση; Υπάρχει σωτηρία για τον αμετανόητο αιρετικό; Άραγε ποιό νεωτερισμός επιχειρείται να επιβληθεί; 
Ευχόμαστε καλή μετάνοια στον  Άγιο Τορόντο, να εννοήσει την πλάνη και να επανορθώσει άμεσα. Η εθιμοτυπία και το πρωτόκολλο δεν είναι πάνω από την πίστη. Αρκετά!

Μικρό σημείωμα για μια δυσάρεστη εξέλιξη

Μια δυσάρεστη εξέλιξη υπάρχει στο θέμα, το οποίο για αρκετό καιρό κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και έχει σχέση με τον μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό και την Μονή Βατοπαιδίου. Συγκεκριμένα Ορθόδοξοι θεολόγοι στην Κύπρο κυκλοφόρησαν φυλλάδιο
- ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΦΑΝΗ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ.
Στην αρχή του φυλλαδίου γράφονται τα εξής."Για προστασία των Ορθοδόξων Χριστιανών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα που επιγράφεται (IΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr, όπου αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, κυκλοφόρησε σχετικό φυλλάδιο με σύντομη ανασκευή της πλάνης αυτής".
Δυστυχώς η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της στάσης της Μονής,η οποία επέλεξε τον δρόμο της απαξίωσης του θεολογικού διαλόγου και με την σιωπή της επιτρέπει να δυσφημείται ο μακαριστός Γέροντάς της καθώς και οι πνευματικοί του απόγονοι.
Δεν αποδεχόμαστε την άποψη που κυκλοφορεί περί της θεολογικής ανεπάρκειας της Μονής, να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο θέμα,καθότι γνωρίζουν όλοι το υψηλό επίπεδο κατάρτισης των μελών της αδελφότητας.
Προβληματίζει όμως το γεγονός ότι το συγκεκριμένο video δεν αποσύρθηκε από την ιστοσελίδα www.vatopaidi,gr.
Επίσης μας προβληματίζει το ότι κανένας από τα πνευματικά τέκνα του Γέροντος (κληρικοί και λαϊκοί) και τους ευεργετηθέντες από την Μονή εκκλησιαστικούς παράγοντες, δεν διατύπωσαν τις θεολογικές τους απόψεις για το συγκεκριμένο (και όχι μόνο θέμα).Έτσι λοιπόν φτάσαμε στο σημείο να θεωρείται Αγιορείτης Γέροντας και Αγιορείτικη Μονή ότι εξετράπη από τον Ορθόδοξο δρόμο των Αγίων και θεοφόρων Πατέρων και κινείται στους ατραπούς της αίρεσης,με όλα τα συνακόλουθα.ΚΡΙΜΑ ...ΚΡΙΜΑ....ΚΡΙΜΑ.

Μέλη Χριστού γινόμεθα..(Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου)

images.jpg

 page0001.jpg


Ο Ν.Φίλης και η ανησυχία των χριστιανών.

ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(Η Ένωση αθέων καραδοκεί)

Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Η Ένωση αθέων καραδοκεί.  Ήδη σε συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της Ένωσης αθέων με τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη, συζητήθηκαν  τα αιτήματα που υπέβαλαν για εκκοσμίκευση της Παιδείας. 

 

Η επιζητούμενη πλήρης εκκοσμίκευση από μέρους της Ένωσης αθέων, έχει απώτερο στόχο με βάση τη σχετική  ανακοίνωση που έχουν αναρτήσει και στην ιστοσελίδα τους τα εξής :

-  Κατάργηση των εκκλησιασμών, της πρωινής προσευχής και του Αγιασμού.

-  Απομάκρυνση θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες

-  Κατάργηση εορτασμού της εορτής των Τριών Ιεραρχών και θέσπιση εορτασμού ημέρας Παιδείας.

-  Κατάργηση μαθήματος θρησκευτικών στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο.

-  Κατάργηση ομολογιακού μαθήματος θρησκευτικών.  Μάθημα φιλοσοφίας των θρησκειών μόνο σε μια τάξη του λυκείου (Α ή Β λυκείου) με αμερόληπτη παρουσίαση όλων των θρησκευμάτων καθώς και της αθεϊστικής προσέγγισης.

 

Είναι υπερβολική η ανησυχία των Ορθοδόξων Χριστιανών; Όταν στην «Χώρα της Φιλοκαλίας», για να χρησιμοποιήσουμε τη αναφορά της γαλλικής  Le Monde (όταν έμπαινε η Ελλάδα στην ΕΟΚ), εκλέγεται ένα κόμμα με δεδηλωμένη την αθεΐα του, αλλά και το αντιεκκλησιαστικό του πλάνο, με συγκεκριμένες πολιτικές διακηρύξεις, οι φλύαροι σχολιασμοί περισσεύουν.  Ο Friedrich Schiller αναφέρει σχετικά:  «Οι ψήφοι πρέπει ζυγίζονται και όχι να μετριούνται», με ότι συνεπάγεται η σημασία των λόγων τούτων.

 

Μετριούνται οι ψήφοι και μάλιστα Χριστιανοί Ορθόδοξοι εκλέγουν άθεους βουλευτές, υποψήφιους για ανώτατα πολιτικά αξιώματα. Δυστυχώς δεν προσμετρούνται εκ των προτέρων οι συνέπειες μιας τέτοιας εκλογής. Δυστυχώς η  Ένωση αθέων καραδοκεί.

 


Παναγία Μπρυώνη.Ένα Βυζαντινό μνημείο της Άρτας εκπέμπει S.O.S

Παναγία Μπρυώνη. Ένα  Βυζαντινό μνημείο της Άρτας που εκπέμπει S.O.S

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου

Μοναδικό περιουσιακό στοιχείο του έθνους των Ελλήνων είναι ο πολιτισμός μας, τα ιερά απομεινάρια και τα θαυμαστά έργα των προγόνων μας. Αυτά τα λίγα, θα πρέπει με κάθε τρόπο και με κάθε κόστος να τα προστατέψουμε και να τα περισώσουμε. Αυτά θα μείνουν για να θυμίζουν ότι κάποτε, κάποιοι είμαστε και κάτι κάναμε.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η Παναγία Μπρυώνη.

Θέση και ονομασία

Σε μικρή απόσταση Ν.Α της Άρτας και ακριβώς πλάι στο δρόμο που οδηγεί στο Νεοχωράκι, βρίσκεται ένα γραφικό βυζαντινό εκκλησάκι, μοναδικό απομεινάρι ενός άλλοτε μεγάλου και ακμαίου μοναστηριού, του μοναστηριού της Παναγίας Μπρυώνη. Η προσωνυμία «Μπρυώνη» δεν έχει εξακριβωμένη προέλευση. Ισως σχετίζεται με το όνομα του κτίτορα ή κάποιου ηγούμενου, ίσως θυμίζει τον Τούρκο της λαϊκής παράδοσης που έκανε μεγάλη αφιέρωση στη μονή, επειδή χάρη σε θαύμα της Παναγίας ξαναβρήκε το φως του. Λιγότερο πιθανή είναι η εκδοχή που προβάλλει ο μητροπολίτης Σεραφείμ Ξενόπουλος στο «Δοκίμιο» του, σύμφωνα με την οποία η επωνυμία «Μπρυώνη» οφείλεται σε παραφθορά της λέξης «περιώνυμη» (περιώνυμος μονή) οπότε η σωστή ονομασία θα ήταν «Παναγία η Μπριώνη». Ο ναός τιμάται στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου.

Σύντομα ιστορικά στοιχεία.

Με βάση πλίνθινη επιγραφή που υπάρχει στη νότια πλευρά του ναού, ο καθηγητής Παναγιώτης Βοκοτόπουλος - ο κυριότερος μελετητής του μνημείου μετά τον Ορλάνδο- τοποθετεί την ίδρυση του ναού στο 1238, όταν Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο Γερμανός Β΄. Εξίσου όμως πιθανή είναι και η εκδοχή του Σεραφείμ, ο οποίος γράφει συγκεκριμένη χρονολογία ίδρυσης του ναού (1111) άποψη την οποία εμμέσως συμμερίζεται και ο Ορλάνδος υποστηρίζοντας ότι το 13ο αιώνα δεν έχουμε την ίδρυση του ναού αλλά τη μετασκευή της παλαιότερης ξυλόστεγης τρίκλιτης βασιλικής σε σταυροειδή με τρούλλο, και ότι σ' αυτή τη μετασκευή έκανε τον αγιασμό ο Πατριάρχης Γερμανός Β΄.

Για αιώνες το μοναστήρι ανθούσε, αλλά στα χρόνια του Αλή πασά αρπάχτηκαν τα πλούτη και τα κτήματά του απ' τους Τούρκους και έτσι έπεσε σε παρακμή. Το 1821 πυρπολήθηκε ο ναός και «έμεινεν ερείπιον σωζομένου μόνον του μέρους του ιερού Βήματος και του τρούλλου ετοιμορρόπου» καθώς μας πληροφορεί ο Σεραφείμ. Στα χρόνια 1867-1871 έγινε ριζική ανακαίνιση του ναού με εκτεταμένες επισκευές, συμπληρώσεις και ανακατασκευές, οπότε το μνημείο πήρε τη σημερινή του μορφή. Τότε προστέθηκε ο νάρθηκας και κατασκευάσθηκε ο περιβολότοιχος με το κωδωνοστάσιο καθώς μαρτυρούν δύο εντειχισμένες ενεπίγραφες πλάκες.

Χαρακτηριστικά του ναού.

Το εξωτερικό του ναού
Το μνημείο παρουσιάζει έναν ιδιότυπο συνδυασμό σταυροειδούς εγγεγραμμένου ναού στο ανατολικό του τμήμα και τρίκλιτης βασιλικής στο δυτικό. Ο αρχιτέκτονας - αρχαιολόγος Γεώργιος Βελένης και ο Παν. Βοκοτόπουλος συμφωνούν ότι ο αρχικός ναός ήταν σταυροειδής εγγεγραμμένος στον τύπο των δικιονίων -όπως είναι ο Άγιος Νικόλαος της Ροδιάς και η Κόκκινη Εκκλησιά στο Βουργαρέλι- αλλά κατά την ανακαίνιση του 1870, το δυτικό τμήμα του ναού αντικαταστάθηκε με την τρίκλητη βασιλική, στην οποία προστέθηκε ο νεότερος νάρθηκας. Οι σημαντικές αυτές αλλαγές και το πλήθος των μικροεπισκευών που έγιναν το 1870, προκάλεσαν αλλοιώσεις στην εξωτερική μορφή του κτιρίου, πολλές απ' τις οποίες είναι αποτυπωμένες στην τοιχοποιία και εύκολα τις διακρίνει κανείς με απλή παρατήρηση. Ο οκτάπλευρος τρούλλος είναι στο μεγαλύτερο μέρος του αδιακόσμητος, στοιχείο που οδήγησε τον Ορλάνδο να εικάσει ότι πρόκειται για μεταγενέστερη κατασκευή. Σήμερα θεωρείται βέβαιο ότι ο τρούλλος κατασκευάστηκε συγχρόνως με το αρχικό κτίσμα, επειδή όμως είχε υποστεί πολλές ζημιές μετά την κατερείπωση του μνημείου το 1821 χρειάστηκε να γίνουν επισκευές και ανακατασκευές, οι οποίες είναι εμφανείς στο μεταξύ της στέγης και των παραθύρων τμήμα του. Η ελαφρά κλίση του προς τα δυτικά οφείλεται στη μερική κατάπτωση του δυτικού συστήματος στήριξής του γεγονός που επέβαλε την κατασκευή (το 1870) κτιστών κιόνων, όσο και την εσωτερική κάλυψη των πλάγιων σκελών του σταυρού όχι με καμάρες αλλά με φουρνικά, στοιχεία και τα δυο που αποτελούν γνωρίσματα της ναοδομίας στα τελευταία χρόνια της τουρκοκρατίας. Ο τρούλλος είναι κατασκευασμένος από πλίνθους εκτός απ' τις στρογγυλεμένες γωνίες των πλευρών του, όπου έχουμε και κανονικές σειρές λίθων με την παρεμβολή πλίνθων.
Γενικά η τοιχοδομή των μακρών πλευρών του μνημείου στα τμήματα που ανακατασκευάσθηκαν είναι απλή και αδιακόσμητη, σε αντίθεση με την επιμελημένη τοιχοποιία και την πληθωρική κεραμοπλαστική διακόσμηση που συναντούμε στην ανατολική πλευρά και στα τύμπανα των αετωμάτων της εγκάρσιας κεραίας του Σταυρού. Τα αρχικά πλινθόκτιστα μονόλοβα και δίλοβα τοξωτά παράθυρα αντικα-ταστάθηκαν με απλά ορθογώνια, κατά τις επισκευές που έγιναν το 1870.
Μπορούμε να πούμε ότι η εξωτερική ομορφιά αυτού του μνημείου βρίσκεται στο σχήμα του και κυρίως στον κεραμοπλαστικό του διάκοσμο. Η κόγχη του ιερού είναι εξ ολοκλήρου «κεντημένη» με πλίνθους σε διακοσμητικές ζώνες και ποικίλα σχέδια: οδοντωτές ταινίες, γεωμετρικά σχήματα, περίτεχνοι συνδυασμοί πριονωτών, κάθετων και παραλλήλων πλίνθων και ένα διακοσμητικό στοιχείο που μόνο σ' αυτόν το ναό συναντάται: ταινίες με τεθλασμένες ή κυματοειδείς πλίνθους που πλάστηκαν προτού ψηθούν -πάνω στο κτίσιμο- με το μυστρί, ένδειξη πως κύρια επιδίωξη του τεχνίτη ήταν η πρωτοτυπία.
Παρόμοια διακοσμητικά θέματα βρίσκουμε και στα τύμπανα της κεραίας του σταυρού, όπου εκτός των άλλων δεσπόζουσα θέση κατέχουν δύο πλίνθινες επιγραφές, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το πλάτος των δύο τυμπάνων. Στη νότια πλευρά υπάρχει η εξής επιγραφή: «Στα(υ)ρωπίγιο(ν) πατριαρχηκόν» ενώ η επιγραφή του βόρειου τυμπάνου είναι: «Το αγι(α)σθέν παρά Γερμανού και οικουμενικού Πατριάρχου».
Απ' τις επιγραφές αυτές μπορούμε έμμεσα να υπολογίσουμε το χρόνο ίδρυσης του ναού και επιπλέον μαθαίνουμε ότι η μονή ήταν σταυροπηγιακή, δηλαδή υπαγόταν απευθείας στο Πατριαρχείο της Κωσταντινούπολης, κατά τη θεμελίωση δε του ναού μιας τέτοιας μονής ο Πατριάρχης έστελνε σταυρό χρυσό ή ασημένιο που τοποθετούνταν στα θεμέλια.

  • Το εσωτερικό του ναού
    Εσωτερικά ο ναός δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο αρχικός κυρίως ναός μαζί με τον τότε νάρθηκα καταλάμβαναν τις διαστάσεις του σημερινού κυρίως ναού, αλλά το 1870 γκρεμίστηκε ο τοίχος που χώριζε τα δύο μέρη, στη θέση του τοποθετήθηκαν οι δύο δυτικές κολώνες κι έτσι ο ναός πήρε τη σημερινή εσωτερική του όψη. (Την επιβεβαίωση αυτής της αλλαγής έφερε ανασκαφική τομή στο κεντρικό κλίτος του ναού, κατά την οποία βρέθηκε η βάση του τοίχου που χώριζε τον παλαιό νάρθηκα απ' τον κυρίως ναό).
    Γραπτός διάκοσμος στον κυρίως ναό δεν υπάρχει, εκτός απ' τον Παντοκράτορα στον τρούλλο και μια τοιχογραφία του 19ου αιώνα πλάι στο Δεσποτικό. Σ' αυτή έχουμε τη σπάνια -σαν θέμα- απεικόνιση του Αρχαγγέλου Μιχαήλ-Θεοφόρου (το κεφάλι του Θεού εικονίζεται στην κοιλιακή χώρα του Αρχαγγέλου) να παίρνει την ψυχή του φιλάργυρου, ενώ την διεκδικεί δικαιωματικά. και ο Διάβολος που καραδοκεί.
  • foto2 001
  • Οι τοιχογραφίες στην κόγχη του ιερού και στην Πρόθεση έγιναν το 1873 απ' το Σαμαρινιό Αθανάσιο Ζωγράφο και είναι εξαιρετικής τέχνης με εναργέστατα χρώματα, διατηρούνται δε σε άριστη κατάσταση.
  • foto4 001
  • Εντυπωσιακότατη είναι η τοιχογραφική παράσταση της Παναγίας αιματοδακρύζουσας, καθώς οδυνάται ενώπιον του άψυχου Ιησού, στην κόγχη της Πρόθεσης. Πρόκειται για αριστουργηματική σύνθεση και η σπανιότητα του θέματος καθιστά το έργο ιδιαίτερα αξιόλογο. Της ίδιας εποχής είναι και το ξύλινο τέμπλο με τις καλοδιατηρημένες φορητές εικόνες του και το εξαιρετικής τέχνης Βημόθυρο, όπου ξεχωρίζει η εικόνα της Παναγίας στην παράσταση του Ευαγγελισμού - έργο του ίδιου Σαμαρινιού ζωγράφου. Θεωρείται βέβαιο πως παλιά υπήρχαν τοιχογραφίες σ' όλο το εσωτερικό του ναού, αλλά καταστράφηκαν απ' τη βροχή, όταν για πολλά χρόνια ο ναός παρέμεινε ασκεπής, μετά την κατάρρευση της στέγης του το 1821.
  • foto3 001 - Αντιγραφή (1)
    Τέλος, απ' το αρχικό γύψινο τέμπλο, μοναδικό απομεινάρι είναι ένα κομμάτι πεσσίσκου -στολισμένο με ανάγλυφες φυτικές διακοσμήσεις- που υπάρχει εντειχισμένο στην κορυφή του αετώματος της εξωτερικής βόρειας πλευράς.
  • foto2 001 - Αντιγραφή

Σημερινή κατάσταση

foto3 001

Σήμερα τίποτα πια δε θυμίζει τις παλαιές καλές μέρες του μοναστηριού. Τα κελιά εξαφανίστηκαν, τα πλούτη αρπάχτηκαν, έμεινε όμως το όμορφο βυζαντινό ερημοκλήσι, σιωπηλός μάρτυρας μιας χαμένης λάμψης, ανταύγεια μιας μακρινής δοξασμένης εποχής, της εποχής του Δεσποτάτου της Ηπείρου.

A

Παρά την σχετικά πρόσφατη ανακαίνιση του μνημείου, διαπιστώθηκε τελευταία  ότι η σκεπή έχει υποστεί αλλοιώσεις. Έτσι  τα νερά της βροχής  εισέρχονται στο εσωτερικό του ναού. Η υγρασία αρχίζει και αλλοιώνει, στην φάση, αυτή το μη αγιογραφημένο τμήμα στο εσωτερικό του ναού. Αν δεν υπάρξουν άμεσα παρεμβάσεις κινδυνεύει και η στατικότητα του κτιρίου , οι σπάνιες αγιογραφίες του ιερού βήματος, όπως η Αγιογραφία της Παναγίας της Αιματοδακρύουσσας, καθώς και οι Αγιογραφίες που βρίσκονται στην κόγχη τοι ιερού, στον τρούλλο  και δίπλα στον Δεσποτικό θρόνο.

foto 001 - Αντιγραφή

Καλούμε την Περιφέρεια Ηπείρου, την Αρμόδια Αρχαιολογική υπηρεσία, τους τοπικούς εκκλησιαστικούς και  πολιτικούς παράγοντες να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα και να βρουν τα σχετικά κονδύλια για την διάσωση του εκκλησιαστικού αυτού μνημείου. Ας λάβουμε υπόψιν ότι ιδιαίτερη αγάπη είχε στον χώρο αυτό και η πολιούχος της Άρτας Οσία Θεοδώρα. Επί των ημερών της λύθηκε το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή η στέψη του αυτοκράτορα Θεοδώρου του Α΄στην Θεσ/νίκη το 1227 ευλογήθηκε από τον Μητροπολίτη Αχρίδος και όχι από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και η λύση του προβλήματος έγινε ως εξής:Το 1238 ο Μιχαήλ και η Θεοδώρα προσκάλεσαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη να τελέσει τα εγκαίνια του ναού της Ι.Μονής της Παναγίας του «Μπρυώνη» ο οποίος ανταποκρίθηκε, όπως αποδεικνύεται από την επιγραφή που υπάρχει στο αέτωμα της  βόρειας πλευράς του ναού.

Η ευθύνη βαραίνει όλους μας, μιας και πρόκειται για την θρησκευτική και  πολιτιστική μας κληρονομιά, για μια από τις πιο σημαντικές εκκλησίες της Άρτας, που η μακρόχρονη ιστορία των ανθρώπων της, έχει αφήσει σημαντικά μνημεία πίσω της, αλλά εμείς ως «Ανθρωποι των μνημείων, δεν μπορούμε να «αντικρίσουμε».

Μήπως πρέπει να ξυπνήσουμε από το βαθύ λήθαργο; Μήπως πρέπει τα ταρακουνήσουμε τα λιμνάζοντα ύδατα; Έως πότε θα σφυρίζουμε αδιάφορα και θα αφήνουμε, χασκογελώντας συνωμοτικά, κάνα- δυο  μοναχικούς καβαλάρηδες να βγάζουν το φίδι από την τρύπα και εκ των υστέρων να τους αποκαλούμε «παράξενους»; Το μέλλον των παιδιών μας και της πατρίδας, εξαρτάται από εμάς.

Ας αναλάβουμε τις συλλογικές και τις ατομικές ευθύνες μας. Το να απαξιώνουμε «συλλήβδην», πολιτικούς, πολιτική και το «σύστημα» δε βγάζει πουθενά ή μάλλον «ξεστρατίζει» και οδηγεί σε άλλες δύσβατες και επικίνδυνες «ατραπούς». Στο Φινάλε, εμείς τους επιλέγουμε ! Ας γίνει φωτεινό παράδειγμα για όλους μας η μικρή ομάδα των ανθρώπων της περιοχής ,που δραστηροποιήθηκαν  για την σωτηρία της Παναγίας της Μπρυωνίτισσας. Ευκαιρία  να τους πούμε δημόσια  ένα μεγάλο «Μπράβο» συνοδευόμενο από ένα μεγάλο «Ευχαριστώ».

Με τις πράξεις τους μας έκαναν περήφανους και μας δείχνουν τον σωστό δρόμο! Ας μη μείνουμε στα χαρτιά και τις υπογραφές. Ας αποδείξουμε έμπρακτα ότι κάτι μπορούμε. Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και τις γενιές που έρχονται.

 

 

ΠΗΓΗ.

Α. Κων/νου Θ. Γιαννέλου «Τα Βυζαντινά Μνημεία της Άρτας»

Β.wikimapia.org

Γ .H εικόνα της Παναγίας στην Ήπειρο στο πέρασμα των αιώνων. Έκδοση Τ.Ε.Ι.Ηπείρου 2007.

Δ.Σεραφείμ Ξενόπολυλος.Ιστορικό δοκίμιο περί Άρτης και Πρεβέζης.