Οικουμενιστικό δηλητήριο στον Καναδά από τον Μητροπολίτη Τορόντο

image00 (1).pngimage00.png

Σχόλιο των διαχειριστών του Ιστολογίου Κατάνυξις: Ντοπή και κρίμα για τον Άγιο Τορόντο! Ούτε λόγος για μετάνοια, για επιστροφή, από την αίρεση και την βεβαία απώλεια; Έφτασε στο σημείο να δεηθεί στον Κύριο να κάνει "τα στραβά μάτια"; Αρχής γενομένης με τους απαράδεκτους από κανονικής απόψεως μικτούς γάμους, όπου επιτρέπεται να συμπροσεύχονται και "ιερείς" των άλλων δογμάτων, δηλαδή των αιρέσεων ακόμα και ραββίνοι!!!
Διαμαρτυρόμαστε γιατί  ενώ θα έπερεπε να είναι θεματοφύλακας της ιερής Πίστης των Αποστόλων και των αγίων Πατέρων, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, δυστυχώς αυτός τους παραβιάζει και τους καταλύει. Διαμαρτυρόμαστε γιατί "τους αρετικούς δεν τους μνημονεύουμε μέσα στην Εκκλησία κατά τις ιερές ακολουθίες"

Μάλιστα οι κανόνες είναι αυστηροί. Κάθε πιστός μπορεί να προσεύχεται για τους αιρετικούς να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία, αλλά όχι μέσα στις ιερές ακολουθίες. Στις ιερές ακολουθίες μνημονεύονται μόνο οι ανήκοντες στην Ορθόδοξη Εκκλησία. 
Τώρα με την εγκύκλιό αυτή, ο Μητροπολίτης Τορόντο, δηλητηριάζει ύπουλα με το οικουμενιστικό δηλητήριο τις ψυχές των πιστών, δεόμενος να σώσει ο Κύριος τη Βασίλισσα,ενώ παραμμένει αμετανόητη στην αίρεση; Υπάρχει σωτηρία για τον αμετανόητο αιρετικό; Άραγε ποιό νεωτερισμός επιχειρείται να επιβληθεί; 
Ευχόμαστε καλή μετάνοια στον  Άγιο Τορόντο, να εννοήσει την πλάνη και να επανορθώσει άμεσα. Η εθιμοτυπία και το πρωτόκολλο δεν είναι πάνω από την πίστη. Αρκετά!

Μικρό σημείωμα για μια δυσάρεστη εξέλιξη

Μια δυσάρεστη εξέλιξη υπάρχει στο θέμα, το οποίο για αρκετό καιρό κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και έχει σχέση με τον μακαριστό Γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπαιδινό και την Μονή Βατοπαιδίου. Συγκεκριμένα Ορθόδοξοι θεολόγοι στην Κύπρο κυκλοφόρησαν φυλλάδιο
- ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΦΑΝΗ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ.
Στην αρχή του φυλλαδίου γράφονται τα εξής."Για προστασία των Ορθοδόξων Χριστιανών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα που επιγράφεται (IΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ) Vatopedi.gr, όπου αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, κυκλοφόρησε σχετικό φυλλάδιο με σύντομη ανασκευή της πλάνης αυτής".
Δυστυχώς η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της στάσης της Μονής,η οποία επέλεξε τον δρόμο της απαξίωσης του θεολογικού διαλόγου και με την σιωπή της επιτρέπει να δυσφημείται ο μακαριστός Γέροντάς της καθώς και οι πνευματικοί του απόγονοι.
Δεν αποδεχόμαστε την άποψη που κυκλοφορεί περί της θεολογικής ανεπάρκειας της Μονής, να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο θέμα,καθότι γνωρίζουν όλοι το υψηλό επίπεδο κατάρτισης των μελών της αδελφότητας.
Προβληματίζει όμως το γεγονός ότι το συγκεκριμένο video δεν αποσύρθηκε από την ιστοσελίδα www.vatopaidi,gr.
Επίσης μας προβληματίζει το ότι κανένας από τα πνευματικά τέκνα του Γέροντος (κληρικοί και λαϊκοί) και τους ευεργετηθέντες από την Μονή εκκλησιαστικούς παράγοντες, δεν διατύπωσαν τις θεολογικές τους απόψεις για το συγκεκριμένο (και όχι μόνο θέμα).Έτσι λοιπόν φτάσαμε στο σημείο να θεωρείται Αγιορείτης Γέροντας και Αγιορείτικη Μονή ότι εξετράπη από τον Ορθόδοξο δρόμο των Αγίων και θεοφόρων Πατέρων και κινείται στους ατραπούς της αίρεσης,με όλα τα συνακόλουθα.ΚΡΙΜΑ ...ΚΡΙΜΑ....ΚΡΙΜΑ.

Μέλη Χριστού γινόμεθα..(Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου)

images.jpg

 page0001.jpg


Ο Ν.Φίλης και η ανησυχία των χριστιανών.

ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ κ. Ν. ΦΙΛΗ ΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

(Η Ένωση αθέων καραδοκεί)

Του  Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Η Ένωση αθέων καραδοκεί.  Ήδη σε συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι της Ένωσης αθέων με τον πρώην Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τάσο Κουράκη, συζητήθηκαν  τα αιτήματα που υπέβαλαν για εκκοσμίκευση της Παιδείας. 

 

Η επιζητούμενη πλήρης εκκοσμίκευση από μέρους της Ένωσης αθέων, έχει απώτερο στόχο με βάση τη σχετική  ανακοίνωση που έχουν αναρτήσει και στην ιστοσελίδα τους τα εξής :

-  Κατάργηση των εκκλησιασμών, της πρωινής προσευχής και του Αγιασμού.

-  Απομάκρυνση θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες

-  Κατάργηση εορτασμού της εορτής των Τριών Ιεραρχών και θέσπιση εορτασμού ημέρας Παιδείας.

-  Κατάργηση μαθήματος θρησκευτικών στο δημοτικό σχολείο και στο γυμνάσιο.

-  Κατάργηση ομολογιακού μαθήματος θρησκευτικών.  Μάθημα φιλοσοφίας των θρησκειών μόνο σε μια τάξη του λυκείου (Α ή Β λυκείου) με αμερόληπτη παρουσίαση όλων των θρησκευμάτων καθώς και της αθεϊστικής προσέγγισης.

 

Είναι υπερβολική η ανησυχία των Ορθοδόξων Χριστιανών; Όταν στην «Χώρα της Φιλοκαλίας», για να χρησιμοποιήσουμε τη αναφορά της γαλλικής  Le Monde (όταν έμπαινε η Ελλάδα στην ΕΟΚ), εκλέγεται ένα κόμμα με δεδηλωμένη την αθεΐα του, αλλά και το αντιεκκλησιαστικό του πλάνο, με συγκεκριμένες πολιτικές διακηρύξεις, οι φλύαροι σχολιασμοί περισσεύουν.  Ο Friedrich Schiller αναφέρει σχετικά:  «Οι ψήφοι πρέπει ζυγίζονται και όχι να μετριούνται», με ότι συνεπάγεται η σημασία των λόγων τούτων.

 

Μετριούνται οι ψήφοι και μάλιστα Χριστιανοί Ορθόδοξοι εκλέγουν άθεους βουλευτές, υποψήφιους για ανώτατα πολιτικά αξιώματα. Δυστυχώς δεν προσμετρούνται εκ των προτέρων οι συνέπειες μιας τέτοιας εκλογής. Δυστυχώς η  Ένωση αθέων καραδοκεί.

 


Παναγία Μπρυώνη.Ένα Βυζαντινό μνημείο της Άρτας εκπέμπει S.O.S

Παναγία Μπρυώνη. Ένα  Βυζαντινό μνημείο της Άρτας που εκπέμπει S.O.S

πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου

Μοναδικό περιουσιακό στοιχείο του έθνους των Ελλήνων είναι ο πολιτισμός μας, τα ιερά απομεινάρια και τα θαυμαστά έργα των προγόνων μας. Αυτά τα λίγα, θα πρέπει με κάθε τρόπο και με κάθε κόστος να τα προστατέψουμε και να τα περισώσουμε. Αυτά θα μείνουν για να θυμίζουν ότι κάποτε, κάποιοι είμαστε και κάτι κάναμε.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Η Παναγία Μπρυώνη.

Θέση και ονομασία

Σε μικρή απόσταση Ν.Α της Άρτας και ακριβώς πλάι στο δρόμο που οδηγεί στο Νεοχωράκι, βρίσκεται ένα γραφικό βυζαντινό εκκλησάκι, μοναδικό απομεινάρι ενός άλλοτε μεγάλου και ακμαίου μοναστηριού, του μοναστηριού της Παναγίας Μπρυώνη. Η προσωνυμία «Μπρυώνη» δεν έχει εξακριβωμένη προέλευση. Ισως σχετίζεται με το όνομα του κτίτορα ή κάποιου ηγούμενου, ίσως θυμίζει τον Τούρκο της λαϊκής παράδοσης που έκανε μεγάλη αφιέρωση στη μονή, επειδή χάρη σε θαύμα της Παναγίας ξαναβρήκε το φως του. Λιγότερο πιθανή είναι η εκδοχή που προβάλλει ο μητροπολίτης Σεραφείμ Ξενόπουλος στο «Δοκίμιο» του, σύμφωνα με την οποία η επωνυμία «Μπρυώνη» οφείλεται σε παραφθορά της λέξης «περιώνυμη» (περιώνυμος μονή) οπότε η σωστή ονομασία θα ήταν «Παναγία η Μπριώνη». Ο ναός τιμάται στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου.

Σύντομα ιστορικά στοιχεία.

Με βάση πλίνθινη επιγραφή που υπάρχει στη νότια πλευρά του ναού, ο καθηγητής Παναγιώτης Βοκοτόπουλος - ο κυριότερος μελετητής του μνημείου μετά τον Ορλάνδο- τοποθετεί την ίδρυση του ναού στο 1238, όταν Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο Γερμανός Β΄. Εξίσου όμως πιθανή είναι και η εκδοχή του Σεραφείμ, ο οποίος γράφει συγκεκριμένη χρονολογία ίδρυσης του ναού (1111) άποψη την οποία εμμέσως συμμερίζεται και ο Ορλάνδος υποστηρίζοντας ότι το 13ο αιώνα δεν έχουμε την ίδρυση του ναού αλλά τη μετασκευή της παλαιότερης ξυλόστεγης τρίκλιτης βασιλικής σε σταυροειδή με τρούλλο, και ότι σ' αυτή τη μετασκευή έκανε τον αγιασμό ο Πατριάρχης Γερμανός Β΄.

Για αιώνες το μοναστήρι ανθούσε, αλλά στα χρόνια του Αλή πασά αρπάχτηκαν τα πλούτη και τα κτήματά του απ' τους Τούρκους και έτσι έπεσε σε παρακμή. Το 1821 πυρπολήθηκε ο ναός και «έμεινεν ερείπιον σωζομένου μόνον του μέρους του ιερού Βήματος και του τρούλλου ετοιμορρόπου» καθώς μας πληροφορεί ο Σεραφείμ. Στα χρόνια 1867-1871 έγινε ριζική ανακαίνιση του ναού με εκτεταμένες επισκευές, συμπληρώσεις και ανακατασκευές, οπότε το μνημείο πήρε τη σημερινή του μορφή. Τότε προστέθηκε ο νάρθηκας και κατασκευάσθηκε ο περιβολότοιχος με το κωδωνοστάσιο καθώς μαρτυρούν δύο εντειχισμένες ενεπίγραφες πλάκες.

Χαρακτηριστικά του ναού.

Το εξωτερικό του ναού
Το μνημείο παρουσιάζει έναν ιδιότυπο συνδυασμό σταυροειδούς εγγεγραμμένου ναού στο ανατολικό του τμήμα και τρίκλιτης βασιλικής στο δυτικό. Ο αρχιτέκτονας - αρχαιολόγος Γεώργιος Βελένης και ο Παν. Βοκοτόπουλος συμφωνούν ότι ο αρχικός ναός ήταν σταυροειδής εγγεγραμμένος στον τύπο των δικιονίων -όπως είναι ο Άγιος Νικόλαος της Ροδιάς και η Κόκκινη Εκκλησιά στο Βουργαρέλι- αλλά κατά την ανακαίνιση του 1870, το δυτικό τμήμα του ναού αντικαταστάθηκε με την τρίκλητη βασιλική, στην οποία προστέθηκε ο νεότερος νάρθηκας. Οι σημαντικές αυτές αλλαγές και το πλήθος των μικροεπισκευών που έγιναν το 1870, προκάλεσαν αλλοιώσεις στην εξωτερική μορφή του κτιρίου, πολλές απ' τις οποίες είναι αποτυπωμένες στην τοιχοποιία και εύκολα τις διακρίνει κανείς με απλή παρατήρηση. Ο οκτάπλευρος τρούλλος είναι στο μεγαλύτερο μέρος του αδιακόσμητος, στοιχείο που οδήγησε τον Ορλάνδο να εικάσει ότι πρόκειται για μεταγενέστερη κατασκευή. Σήμερα θεωρείται βέβαιο ότι ο τρούλλος κατασκευάστηκε συγχρόνως με το αρχικό κτίσμα, επειδή όμως είχε υποστεί πολλές ζημιές μετά την κατερείπωση του μνημείου το 1821 χρειάστηκε να γίνουν επισκευές και ανακατασκευές, οι οποίες είναι εμφανείς στο μεταξύ της στέγης και των παραθύρων τμήμα του. Η ελαφρά κλίση του προς τα δυτικά οφείλεται στη μερική κατάπτωση του δυτικού συστήματος στήριξής του γεγονός που επέβαλε την κατασκευή (το 1870) κτιστών κιόνων, όσο και την εσωτερική κάλυψη των πλάγιων σκελών του σταυρού όχι με καμάρες αλλά με φουρνικά, στοιχεία και τα δυο που αποτελούν γνωρίσματα της ναοδομίας στα τελευταία χρόνια της τουρκοκρατίας. Ο τρούλλος είναι κατασκευασμένος από πλίνθους εκτός απ' τις στρογγυλεμένες γωνίες των πλευρών του, όπου έχουμε και κανονικές σειρές λίθων με την παρεμβολή πλίνθων.
Γενικά η τοιχοδομή των μακρών πλευρών του μνημείου στα τμήματα που ανακατασκευάσθηκαν είναι απλή και αδιακόσμητη, σε αντίθεση με την επιμελημένη τοιχοποιία και την πληθωρική κεραμοπλαστική διακόσμηση που συναντούμε στην ανατολική πλευρά και στα τύμπανα των αετωμάτων της εγκάρσιας κεραίας του Σταυρού. Τα αρχικά πλινθόκτιστα μονόλοβα και δίλοβα τοξωτά παράθυρα αντικα-ταστάθηκαν με απλά ορθογώνια, κατά τις επισκευές που έγιναν το 1870.
Μπορούμε να πούμε ότι η εξωτερική ομορφιά αυτού του μνημείου βρίσκεται στο σχήμα του και κυρίως στον κεραμοπλαστικό του διάκοσμο. Η κόγχη του ιερού είναι εξ ολοκλήρου «κεντημένη» με πλίνθους σε διακοσμητικές ζώνες και ποικίλα σχέδια: οδοντωτές ταινίες, γεωμετρικά σχήματα, περίτεχνοι συνδυασμοί πριονωτών, κάθετων και παραλλήλων πλίνθων και ένα διακοσμητικό στοιχείο που μόνο σ' αυτόν το ναό συναντάται: ταινίες με τεθλασμένες ή κυματοειδείς πλίνθους που πλάστηκαν προτού ψηθούν -πάνω στο κτίσιμο- με το μυστρί, ένδειξη πως κύρια επιδίωξη του τεχνίτη ήταν η πρωτοτυπία.
Παρόμοια διακοσμητικά θέματα βρίσκουμε και στα τύμπανα της κεραίας του σταυρού, όπου εκτός των άλλων δεσπόζουσα θέση κατέχουν δύο πλίνθινες επιγραφές, οι οποίες εκτείνονται σε όλο το πλάτος των δύο τυμπάνων. Στη νότια πλευρά υπάρχει η εξής επιγραφή: «Στα(υ)ρωπίγιο(ν) πατριαρχηκόν» ενώ η επιγραφή του βόρειου τυμπάνου είναι: «Το αγι(α)σθέν παρά Γερμανού και οικουμενικού Πατριάρχου».
Απ' τις επιγραφές αυτές μπορούμε έμμεσα να υπολογίσουμε το χρόνο ίδρυσης του ναού και επιπλέον μαθαίνουμε ότι η μονή ήταν σταυροπηγιακή, δηλαδή υπαγόταν απευθείας στο Πατριαρχείο της Κωσταντινούπολης, κατά τη θεμελίωση δε του ναού μιας τέτοιας μονής ο Πατριάρχης έστελνε σταυρό χρυσό ή ασημένιο που τοποθετούνταν στα θεμέλια.

  • Το εσωτερικό του ναού
    Εσωτερικά ο ναός δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Ο αρχικός κυρίως ναός μαζί με τον τότε νάρθηκα καταλάμβαναν τις διαστάσεις του σημερινού κυρίως ναού, αλλά το 1870 γκρεμίστηκε ο τοίχος που χώριζε τα δύο μέρη, στη θέση του τοποθετήθηκαν οι δύο δυτικές κολώνες κι έτσι ο ναός πήρε τη σημερινή εσωτερική του όψη. (Την επιβεβαίωση αυτής της αλλαγής έφερε ανασκαφική τομή στο κεντρικό κλίτος του ναού, κατά την οποία βρέθηκε η βάση του τοίχου που χώριζε τον παλαιό νάρθηκα απ' τον κυρίως ναό).
    Γραπτός διάκοσμος στον κυρίως ναό δεν υπάρχει, εκτός απ' τον Παντοκράτορα στον τρούλλο και μια τοιχογραφία του 19ου αιώνα πλάι στο Δεσποτικό. Σ' αυτή έχουμε τη σπάνια -σαν θέμα- απεικόνιση του Αρχαγγέλου Μιχαήλ-Θεοφόρου (το κεφάλι του Θεού εικονίζεται στην κοιλιακή χώρα του Αρχαγγέλου) να παίρνει την ψυχή του φιλάργυρου, ενώ την διεκδικεί δικαιωματικά. και ο Διάβολος που καραδοκεί.
  • foto2 001
  • Οι τοιχογραφίες στην κόγχη του ιερού και στην Πρόθεση έγιναν το 1873 απ' το Σαμαρινιό Αθανάσιο Ζωγράφο και είναι εξαιρετικής τέχνης με εναργέστατα χρώματα, διατηρούνται δε σε άριστη κατάσταση.
  • foto4 001
  • Εντυπωσιακότατη είναι η τοιχογραφική παράσταση της Παναγίας αιματοδακρύζουσας, καθώς οδυνάται ενώπιον του άψυχου Ιησού, στην κόγχη της Πρόθεσης. Πρόκειται για αριστουργηματική σύνθεση και η σπανιότητα του θέματος καθιστά το έργο ιδιαίτερα αξιόλογο. Της ίδιας εποχής είναι και το ξύλινο τέμπλο με τις καλοδιατηρημένες φορητές εικόνες του και το εξαιρετικής τέχνης Βημόθυρο, όπου ξεχωρίζει η εικόνα της Παναγίας στην παράσταση του Ευαγγελισμού - έργο του ίδιου Σαμαρινιού ζωγράφου. Θεωρείται βέβαιο πως παλιά υπήρχαν τοιχογραφίες σ' όλο το εσωτερικό του ναού, αλλά καταστράφηκαν απ' τη βροχή, όταν για πολλά χρόνια ο ναός παρέμεινε ασκεπής, μετά την κατάρρευση της στέγης του το 1821.
  • foto3 001 - Αντιγραφή (1)
    Τέλος, απ' το αρχικό γύψινο τέμπλο, μοναδικό απομεινάρι είναι ένα κομμάτι πεσσίσκου -στολισμένο με ανάγλυφες φυτικές διακοσμήσεις- που υπάρχει εντειχισμένο στην κορυφή του αετώματος της εξωτερικής βόρειας πλευράς.
  • foto2 001 - Αντιγραφή

Σημερινή κατάσταση

foto3 001

Σήμερα τίποτα πια δε θυμίζει τις παλαιές καλές μέρες του μοναστηριού. Τα κελιά εξαφανίστηκαν, τα πλούτη αρπάχτηκαν, έμεινε όμως το όμορφο βυζαντινό ερημοκλήσι, σιωπηλός μάρτυρας μιας χαμένης λάμψης, ανταύγεια μιας μακρινής δοξασμένης εποχής, της εποχής του Δεσποτάτου της Ηπείρου.

A

Παρά την σχετικά πρόσφατη ανακαίνιση του μνημείου, διαπιστώθηκε τελευταία  ότι η σκεπή έχει υποστεί αλλοιώσεις. Έτσι  τα νερά της βροχής  εισέρχονται στο εσωτερικό του ναού. Η υγρασία αρχίζει και αλλοιώνει, στην φάση, αυτή το μη αγιογραφημένο τμήμα στο εσωτερικό του ναού. Αν δεν υπάρξουν άμεσα παρεμβάσεις κινδυνεύει και η στατικότητα του κτιρίου , οι σπάνιες αγιογραφίες του ιερού βήματος, όπως η Αγιογραφία της Παναγίας της Αιματοδακρύουσσας, καθώς και οι Αγιογραφίες που βρίσκονται στην κόγχη τοι ιερού, στον τρούλλο  και δίπλα στον Δεσποτικό θρόνο.

foto 001 - Αντιγραφή

Καλούμε την Περιφέρεια Ηπείρου, την Αρμόδια Αρχαιολογική υπηρεσία, τους τοπικούς εκκλησιαστικούς και  πολιτικούς παράγοντες να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα και να βρουν τα σχετικά κονδύλια για την διάσωση του εκκλησιαστικού αυτού μνημείου. Ας λάβουμε υπόψιν ότι ιδιαίτερη αγάπη είχε στον χώρο αυτό και η πολιούχος της Άρτας Οσία Θεοδώρα. Επί των ημερών της λύθηκε το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή η στέψη του αυτοκράτορα Θεοδώρου του Α΄στην Θεσ/νίκη το 1227 ευλογήθηκε από τον Μητροπολίτη Αχρίδος και όχι από τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Και η λύση του προβλήματος έγινε ως εξής:Το 1238 ο Μιχαήλ και η Θεοδώρα προσκάλεσαν τον Οικουμενικό Πατριάρχη να τελέσει τα εγκαίνια του ναού της Ι.Μονής της Παναγίας του «Μπρυώνη» ο οποίος ανταποκρίθηκε, όπως αποδεικνύεται από την επιγραφή που υπάρχει στο αέτωμα της  βόρειας πλευράς του ναού.

Η ευθύνη βαραίνει όλους μας, μιας και πρόκειται για την θρησκευτική και  πολιτιστική μας κληρονομιά, για μια από τις πιο σημαντικές εκκλησίες της Άρτας, που η μακρόχρονη ιστορία των ανθρώπων της, έχει αφήσει σημαντικά μνημεία πίσω της, αλλά εμείς ως «Ανθρωποι των μνημείων, δεν μπορούμε να «αντικρίσουμε».

Μήπως πρέπει να ξυπνήσουμε από το βαθύ λήθαργο; Μήπως πρέπει τα ταρακουνήσουμε τα λιμνάζοντα ύδατα; Έως πότε θα σφυρίζουμε αδιάφορα και θα αφήνουμε, χασκογελώντας συνωμοτικά, κάνα- δυο  μοναχικούς καβαλάρηδες να βγάζουν το φίδι από την τρύπα και εκ των υστέρων να τους αποκαλούμε «παράξενους»; Το μέλλον των παιδιών μας και της πατρίδας, εξαρτάται από εμάς.

Ας αναλάβουμε τις συλλογικές και τις ατομικές ευθύνες μας. Το να απαξιώνουμε «συλλήβδην», πολιτικούς, πολιτική και το «σύστημα» δε βγάζει πουθενά ή μάλλον «ξεστρατίζει» και οδηγεί σε άλλες δύσβατες και επικίνδυνες «ατραπούς». Στο Φινάλε, εμείς τους επιλέγουμε ! Ας γίνει φωτεινό παράδειγμα για όλους μας η μικρή ομάδα των ανθρώπων της περιοχής ,που δραστηροποιήθηκαν  για την σωτηρία της Παναγίας της Μπρυωνίτισσας. Ευκαιρία  να τους πούμε δημόσια  ένα μεγάλο «Μπράβο» συνοδευόμενο από ένα μεγάλο «Ευχαριστώ».

Με τις πράξεις τους μας έκαναν περήφανους και μας δείχνουν τον σωστό δρόμο! Ας μη μείνουμε στα χαρτιά και τις υπογραφές. Ας αποδείξουμε έμπρακτα ότι κάτι μπορούμε. Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και τις γενιές που έρχονται.

 

 

ΠΗΓΗ.

Α. Κων/νου Θ. Γιαννέλου «Τα Βυζαντινά Μνημεία της Άρτας»

Β.wikimapia.org

Γ .H εικόνα της Παναγίας στην Ήπειρο στο πέρασμα των αιώνων. Έκδοση Τ.Ε.Ι.Ηπείρου 2007.

Δ.Σεραφείμ Ξενόπολυλος.Ιστορικό δοκίμιο περί Άρτης και Πρεβέζης.


Προγαμιαίες σχέσεις και εκτρώσεις στο σχολικό βιβλίο θρησκευτιων Γ Λυκείου

Tο βιβλίο θρησκευτικών της Γ' Ενιαίου Λυκείου για τις προγαμιαίες σχέσεις και τις εκτρώσεις.


Δεχθήκαμε καταγγελίες από συναδέλφους θεολόγους ότι στο βιβλίο Γ Λυκείου με τίτλο : "Θέματα Χριστιανικής Ηθικής" υπάρχουν εδώ και χρόνια, απαράδεκτες -θεολογικά- τοποθετήσεις για τις προγαμιαίες σχέσεις και τις εκτρώσεις.

Επισκεπτόμαστε τον επίσημο ιστότοπο του υπουργείου Παιδείας (όπου έχουν αναρτηθεί όλα τα σχολικά βιβλία), για να διαβάσουμε το σχολικό αυτό βιβλίο :

alt


Ας δούμε τι γράφει το βιβλίο των Θρησκευτικών της Γ' Λυκείου για τις προγαμιαίες σχέσεις:


alt

"Ο δεσμός ενός νέου και μιας νέας που δεν έχουν τελέσει το μυστήριο του γάμουμπορεί να είναι είτε κακής είτε καλής ποιότητας
Κακής είναι όταν ο ένας αντιμετωπίζει τον άλλον ως ένα τυχαίο εργαλείο για την ατομική του ικανοποίηση, τη θέση του οποίου μπορεί να πάρει οποτεδήποτε οποιοδήποτε άλλο. 
Καλής ποιότητας είναι όταν ο ένας είναι για τον άλλον μια μοναδική προσωπικότητα και μεταξύ τους υπάρχει αφοσίωση και πιστότητα. 
Αυτός ο δεσμός, δηλαδή, ούτε ανήθικος ούτε πορνικός μπορεί να χαρακτηριστεί. Το πρόβλημά του, για την Εκκλησία, είναι άλλης τάξεως. Ό,τι μένει έξω από το Σώμα της Εκκλησίας δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, είναι όμως φθαρτό.(...)"
(δείτε τον σύνδεσμο εδώ)
Δείτε το βιβλίο σελιδοποιημένο, (στη σελ 91), εδώ:
alt


Είναι λοιπόν "καλής ποιότητας" όταν υπάρχει "αφοσίωση και πιστότητα". Τότε δεν είναι "ούτε ανήθικος ούτε πορνικός" 
(είναι οι καινούργιες εξυπνάδες μερικών θεολόγων αλλά και κάποιων αρχιμανδριτών που διαστρέφουν την έννοια της λέξης "πορνεία" μόνον στην σεξουαλική σχέση "επί πληρωμή!"
Όταν δεν πληρώνεις, δεν υπάρχει πρόβλημα! Η διαστροφή της αλήθειας σε όλο της το μεγαλείο! Με το φαρισαϊκό σκεπτικό τους, ενδεχομένως ούτε ο βιασμός είναι "πορνεία" αφού δεν γίνεται "επί πληρωμή"!) 

Για να δούμε όμως, πότε οι σεξουαλικές σχέσεις είναι κακό σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο :
"Κακής είναι όταν ο ένας αντιμετωπίζει τον άλλον ως ένα τυχαίο εργαλείο για την ατομική του ικανοποίηση, τη θέση του οποίου μπορεί να πάρει οποτεδήποτε οποιοδήποτε άλλο."
"Κακής ποιότητας" λοιπόν, είναι  μόνον όταν υπάρχει εναλλαγή στις σεξουαλικές σχέσεις. Μόνον τότε!

Συμπέρασμα: Δεν είναι κακό οι νέοι-ες να έχουν προγαμιαίες σχέσεις. Δεν είναι ούτε ανήθικο ούτε πορνικό. Δεν είναι κατ ανάγκη "κακό"! Αρκεί να μην αλλάζουν σεξουαλικούς συντρόφους! Αφού το λέει και το βιβλίο των θρησκευτικών!

Ας δούμε και τι γράφει για τις αμβλώσεις:

alt


Διαβάζουμε:
"Σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις για λόγους ιατρικούς (κίνδυνος ζωής της μητέρας) και περιστασιακούς (περιπτώσεις βιασμού) γίνεται δεκτή η διακοπή της κύησης."
(δείτε τον σύνδεσμο εδώ)

Μπορούνε να μας πουν οι θεολόγοι που 
έγραψαν το βιβλίο (ή αυτοί που το τροποποίησαν γιατί στο παρελθόν συνέβαινε και αυτό, άλλα να γράφει ο συγγραφέας και άλλα να εκτυπώνονται) από που αντλούν το συμπέρασμα αυτό; Ότι "γίνεται δεκτή" (από την εκκλησία) η "διακοπή της κύησης";;
Δείτε και την σελίδα 129 του βιβλίου, εδώ:

 
alt


Kαι για να θέσουμε το θέμα "επί τον τύπο των ήλων":
Όσο οι Ορθόδοξοι πιστοί θα συνεχίζουν "να κοιμούνται" -επικαλούμενοι την "υπακοή στην εκκλησία"- δηλαδή στην απόλυτη "σιωπή",  τόσο τα παιδιά τους θα διδάσκονται τέτοιες σοβαρότατες αυθαιρεσίες.
Γονείς, καθηγητές -καθώς και η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων- καλούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους. 
alt

Για την επίσημη εκκλησίαφυσικά δεν γράφουμε τίποτε. Φυσικά και δεν περιμένουμε καμία αντίδραση. Έχουν αρκετό έργο να κάνουν (δεσποτικά συλλείτουργα, δώρα στις ονομαστικές τους εορτές, επιστολές και επισκέψεις σε διαθρησκευτικούς διαλόγους, καθαιρέσεις ιερομονάχων που μάχονται τον Οικουμενισμό, διώξεις ευλαβών ιερέων κλπ.) Εδώ δεν πήραν ακόμη θέση για την "δωρεά οργάνων", και το ηλεκτρονικό φακέλωμα("Κάρτα του Πολίτη"), με τα βιβλία των θρησκευτικών θα ασχοληθούν οι "δεσποτάδες μας";



Μέλος της ομάδας μας, μας εκμυστηρεύθηκε ότι θυμάται κάποιον αρχιμανδρίτη της Θεσσαλονίκης, του οποίου τις ομιλίες συστηματικά παρακολουθούσε για αρκετά έτη, ο οποίος πάντα απέφευγε να χαρακτηρίσει τις προγαμιαίες σχέσεις ως "αμαρτία".  Μιλούσε ατελείωτα για τον "έρωτα", καταδίκαζε και ειρωνευόταν διαρκώς τον ηθικισμό και τους "ανέραστους" χριστιανούς, αλλά επί τοις ουσίας:  απολύτως τίποτε. Σιγή ιχθύος. Τι συμπέρασμα λέτε να έβγαζε το πολυπληθές ακροατήριο του για τις προγαμιαίες σχέσεις;;;


Κλείνοντας και για να μην αφήνουμε υπονοούμενα ότι μάλλον φέτος θα εκδόθηκε το βιβλίο αυτό και συνεπώς θα ευθύνεται η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δείτε μόνοι σας από πότε κυκλοφορεί το βιβλίο στα σχολεία μας:

 
alt
η έκδοση του 2010 του βιβλίου, υπάρχει ηλεκτρονικά εδώ.
ΕΚΔΟΣΗ ΙΑ΄το 2010. Συνεπώς το βιβλίο αυτό κυκλοφορεί εδώ και 15 χρόνια. Ποιος κυβερνούσε όλα αυτά τα χρόνια κύριοι της ΠΕΘ ;Να σας θυμίσουμε:

alt

Μια ιστορία για την αληθινή φιλία. (Paulo Coelho)





Μία συνεφιασμένη ημέρα, ένας άντρας με το άλογο και το σκύλο του,
περπατούσαν ανέμελοι στο δάσος.
Καθώς περνούσαν κάτω από ένα ψηλό δέντρο,
ένας κεραυνός τους χτύπησε και τους σκότωσε ακαριαία.


alt

Ο άντρας δεν  συνειδητοποίησε ότι είναι πια  νεκρός,
(καθώς χρειάζεται κάποιος χρόνος για να συνειδητοποιήσει
κανείς ότι έχει πεθάνει)
και συνέχισε να περπατάει με το άλογο και το σκύλο του
στο δάσος.


alt

Ο δρόμος ήταν πολύ μακρύς, 
και αυτοί εξαντλημένοι διψούσαν αφόρητα !


alt


Έφτασαν κάποτε σε μια μαρμάρινη πύλη,
που οδηγούσε σε μία εκθαμβωτική πλατεία,
στρωμένη με χρυσές πλάκες,
στο κέντρο της οποίας ύπηρχε μια γάργαρη πηγή με χρυσούς κρουνούς. 

alt

Την πύλη φύλαγε ένας στρατιώτης, που χαιρέτησε τους τρείς ταξιδιώτες.
Ο άντρας τον ρώτησε πως ονομάζεται αυτό το πανέμορφο μέρος !

Εδώ είναι ο Παράδεισος, απάντησε ο Φύλακας.

Ο άντρας αν και παραξενεύτηκε,
ζήτησε την άδεια να εισέλθει με τα ζώα του,
και να ξεδιψάσουν απο την πηγή.

alt

Εσείς κύριε μπορείτε να περάσετε ελεύθερα.
Τα ζώα σας όμως Όχι, απάντησε με επιβλητική φωνή ο φύλακας.

Ο άντρας με δυσκολία αρνήθηκε την ιδέα να πιεί μόνος του νερό
καθώς όπως είπαμε διψούσε αφόρητα !

Συνέχισε λοιπόν την πορεία με τα ζώα του στο δάσος... 
Μετά από πολλές ώρες εξαντλητικής πορείας έφτασαν 
σε μία άλλη παλιά ξύλινη πύλη,
όπου δίπλα της κάθονταν
ένας χαμογελαστός και ευγενικός γέροντας.

alt

Στο βάθος της πύλης φαινόταν μια πηγή 
με κρυστάλινο νερό που ανέβλυζε από ένα βράχο.

Ο γέροντας βλέποντας τους καταπονημένους  
τους έκανε νόημα να περάσουν και να πιουν ελεύθερα

Αφού ξεδίψασαν, ο άντρας ευχαρίστησε θερμά το γέροντα.

alt

Πώς λέγεται αυτό το ευλογημένο μέρος ρώτησε με απορία.
Εδώ είναι ο Παράδεισος, είπε ο γέροντας με καλοσύνη.

Ο άντρας αφού έμεινε άφωνος για λίγο, ρώτησε ξανά.
Μα πώς...
Ο παράδείσος ήταν στη μαρμάρινή πύλη
πολύ μακρία από εδώ...

Εκεί αδελφέ μου είναι η Κόλαση, απάντησε με φυσικότητα ο γέροντας !

alt

Ο άντρας τότε σαστισμένος και φανερά εκνευρισμένος απάντησε:
Θα πρέπει να τους απαγορεύσετε να χρησιμοποιούν το ονομά σας,
γιατί πολλοί άνθρωποι μπορεί να παραπλανηθούν...

Σε καμία περίπτωση απάντησε ο γέροντας...
Στην πραγματικότητα μας κάνουν και μεγάλη χάρη...

Γιατί εκεί παραμένουν οι άνθρωποι που είναι ικανοί 
να εγκαταλείψουν τους καλύτερούς τους φίλους....

                                                                   Paulo Coelho.

Τους φυλάσσοντας κείνο π’ αυγάζει.

3.jpg


Τους φυλάσσοντας κείνο π' αυγάζει

                                                                 Του Βασίλη Χαραλάμπους

____

Κι από τη Μεγίστη Λαύρα

το μεγαλομονάστηρο τ' Άθωνα

για της Αγίας Τριάδος τη Σκήτη

στα Καυσοκαλύβια της ικεσίας

διαπερνώντας τη Σάρα

την απόκρημνη κι ερημική πλαγιά.

 

Τανάπαλιν θ' αρχινίσει το σύναγμα

σαν το σήμαντρο σημάνει

στον μικρό ναΐσκο της Σκήτης

κι ούτε θ' ακούς στον αυλόγυρο

των Αίνων το ψάλσιμο.

 

Κι η Παναγιά θα παραστέκει σιωπηλά

τους φυλάσσοντας κείνο π' αυγάζει

της αληθείας το φως.

 

 

*Αυγάζει - φωτίζει


Η ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΟΡΦΟΥ;

1.png


ΑΞΙΑ ΕΠΑΙΝΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΟΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΟΡΦΟΥ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Η επικινδυνότητα επίσκεψης σε κέντρα ολιστικής ιατρικής, αυξάνεται όπως αντιλαμβανόμαστε, γιατί πέραν της ολιστικής πλάνης, καραδοκεί και πλήθος άλλων νεοεποχίτικων πλανών. Η Ορθόδοξη συνείδηση  αντικαθίσταται με τη ''συμπαντική συνείδηση'' των νεοεποχίτικων πλανών. Η ελπίδα στον  Θεό δυστυχώς δεν έχει θέση στις νεοεποχίτικες  εναλλακτικές αυτές πλάνες, καθότι με ''μεταφυσικό'' τρόπο διαλαλούν  τη θεραπευτική ''βεβαιότητα''.

 

Το Καλοκαίρι που πέρασε στη βορειοδυτική Κέρκυρα πραγματοποιήθηκαν ''ολιστικές διακοπές'', όπου προβαλλόταν και η ομοιοπαθητική, η γιόγκα, ο διαλογισμός, η σωμακρόαση  κλπ.  Εκεί  γύρω από τις παραλίες του Αρίλλα και του Αγίου Στεφάνου πραγματοποιήθηκαν τα εναλλακτικά ατοπήματα. 

 

Στους Μαγουλάδες της Κέρκυρας (οι οποίοι συμπεριλαμβάνοντο στο πρόγραμμα των ''ολιστικών'' διακοπών) μέχρι και Bouddha Hall (Σαλόνι του Βούδα) υπήρχε για τις εκδηλώσεις αυτές.  Σε κάποια από τα κέντρα μάλιστα, συναντούσε κανείς και αγάλματα του Βούδα.  Ομιλούσαν για θετική ενέργεια του νησιού για να προβάλουν τις ''ολιστικές διακοπές''.   Πρόβαλλαν τον διαλογισμό με το ηλιοβασίλεμα, διαλογισμό στη θάλασσα κλπ.

 

Κέντρο  ολιστικής ιατρικής πρόσφατα, επέλεξε τη νήσο Εύβοια για τριήμερη συνάντηση «αγιουρβέδα & γιόγκα» τον Σεπτέμβριο του 2015.  Στον τόπο άσκησης του Οσίου Δαυίδ του εν Ευβοία, πραγματοποιήθηκαν τέτοιου είδους νεοποχίτικες εναλλακτικές πλάνες.  Η Εύβοια, ο τόπος άσκησης του Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη, μολύνθηκε με τις διαλογιστικές ινδουϊστικές  πλάνες «αγιουρβέδα και γιόγκα», που προσφέροντο από  «Κέντρο  ολιστικής ιατρικής».

 

Τριήμερες συγκεντρώσεις πραγματοποιούνται από κέντρα ολιστικής ιατρικής σε ξενοδοχειακά διαμερίσματα και μάλιστα δωρεάν για πρακτική της γιόγκα και αγιουρβέδα, για ολιστική προσέγγιση της υγείας και του άγχους. Κι όλα τούτα τις αρκετές φορές με την παρουσία ινδού.

 

Κέντρο  ολιστικής ιατρικής, προσκαλεί  σε φθινοπωρινό κύκλο μαθημάτων γιόγκα, εισαγωγή σε pranayana (το ρέταρτο μέρος της γιόγκα) και βασικές  asanas (εργαλεία για ανώτερη ''επίγνωση'') όπως τα καλούν στη γιόγκα, στο Σούνιο.

 

Ορθόδοξοι Χριστιανοί εξ αφορμής των εναλλακτικών θεραπειών, ασχολούνται και με τις συναφείς ''μεταφυσικές'' εναλλακτικές πλάνες.  Κι αν τολμήσεις να προτάξεις λόγο αληθείας, θα ακούσεις τη συνήθη απάντηση ''μα αφού και ο δείνα ιερωμένος ασχολείται''.  Δεν είναι πάντοτε εύκολη η αποδοχή της ανασκευής από μέρους μας με τέτοιο αντίλογο.

 

Άξια επαίνου λοιπόν θα είναι και η ανασκευή της απαράδεκτης  ''αντιπρότασης''  της ολιστικής ιατρικής και των φαρμάκων της που προβάλλεται  στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου.


Ο Ν.Φίλης για την ποντιακή γενοκτονία

Οι Τούρκοι εκμεταλλεύονται κείμενο του Νίκου Φίλη: Είναι αρνητής της Ποντιακής Γενοκτονίας, λένε


Ατυχές σχόλιο του νέου υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, περί της Ποντιακής Γενοκτονίας, εκμεταλλεύονται οι Τούρκοι, με αιχμή του δόρατος αμφιλεγόμενη μειονοτική εφημερίδα.
Ο κ. Φίλης, σε άρθρο του στην εφημερίδα Αυγή, στις 20 Αυγούστου 2014, είχε γράψει ότι ο όρος γενοκτονία δεν ισχύει στην περίπτωση των διώξεων των Ελλήνων του Πόντου από τους Τούρκους, κατά τις οποίες έχασαν τη ζωή τους εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι.
Η τουρκόφωνη μειονοτική και με διασυνδέσεις με το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής εφημερίδα Birlik, εκμεταλλεύτηκε το σχόλιο, καθώς εξυπηρετεί την τουρκική προπαγάνδα, η οποία υποστηρίζει πως Ποντιακή Γενοκτονία δεν υπήρξε.
Η «τουρκική», όπως η ίδια αυτοχαρακτηρίζεται, εφημερίδα αναφέρει ότι ο κ. Φίλης, σε άρθρο του, είχε χαρακτηρίσει την απόφαση της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, το 1994, να αναγνωρίσει την Ποντιακή Γενοκτονία από τους Τούρκους, ως «απόφαση εσωτερικής πολιτικής σκοπιμότητας», χωρίς διεθνή σημασία.
Για αυτό η ελληνική κυβέρνηση δεν πρόβαλε, ποτέ, το θέμα στα διεθνή Φόρα, υποστήριζει, κατά την εφημερίδα, ο κ. Φίλης, στο άρθρο του.
Επίσης η εφημερίδα αναφέρεται στις προσπάθειες της κυβέρνησης Σημίτη και του τότε υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Παπανδρέου, να υποβαθμίσει, γενικώς, το όλο ζήτημα της Ποντιακής Γενοκτονίας.
Ολο το κείμενο του Νίκου Φίλη στην Αυγή (20 Αυγούστου 2014) ακολουθεί:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Παλαιοκομματισμός και "Γενοκτονία"
Να αντιμετωπίζεται ως αδίκημα "η άρνηση της Γενοκτονίας των χριστιανών της Ανατολής (Πόντιοι, Μικρασιάτες, Αρμένιοι και Ασσύριοι)" ζητούν 38 βουλευτές της Ν.Δ. με επιστολή προς τον πρωθυπουργό, επικαλούμενοι απόφαση της Βουλής των Ελλήνων (Φεβρουάριος 1994), με την οποία είχε χαρακτηρισθεί ως Γενοκτονία η αιματηρή εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη. Οι βουλευτές σχολιάζουν ότι σε διαφορετική περίπτωση η Βουλή των Ελλήνων θα αυτοαναιρεθεί.
Πράγματι, με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ, η Βουλή είχε προχωρήσει σε αυτή την απόφαση, η οποία από τότε είχε επικριθεί ότι δεν υπάκουε σε αμερόληπτα επιστημονικά - ιστορικά κριτήρια, αλλά εξυπηρετούσε ψηφοθηρικές - εθνικιστικές σκοπιμότητες. Ήταν η εποχή που το ΠΑΣΟΚ φαντασιωνόταν την περικύκλωση της Τουρκίας μέσω της συμμαχίας με τους Κούρδους του Οτσαλάν, τους Αρμένιους και τους "χιλιάδες κρυπτοχριστιανούς" που ζούσαν στη Μικρά Ασία. Δεν τα πίστευε αυτά το ΠΑΣΟΚ, ικανοποιούσε όμως ισχυρά πολιτικά στερεότυπα μιας μερίδας του ποντιακού στοιχείου, που εκπροσωπείτο στο κόμμα από την ομάδα του Μιχ. Χαραλαμπίδη. Αυτή η "εκπροσώπηση" οδήγησε στην κρίση και στον εξευτελισμό της χώρας με τη σύλληψη του Οτσαλάν.
Τα περί Γενοκτονίας ήταν μια απόφαση εσωτερικής πολιτικής σκοπιμότητας και όχι διεθνούς σημασίας. Γι' αυτό και το ελληνικό κράτος ποτέ δεν προέβαλε στα διεθνή φόρα θέμα αναγνώρισης αυτής της "Γενοκτονίας", σε αντίθεση με τους Αρμένιους, οι οποίοι επεχείρησαν και πέτυχαν για τη δική τους περίπτωση απόφαση της γαλλικής Γερουσίας. Αντιθέτως, η κυβέρνηση Σημίτη, με υπουργό Εξωτερικών τον Γ. Παπανδρέου, είχε προσπαθήσει να υποβαθμίσει τη σημασία της απόφασης περί Γενοκτονίας, μετά μάλιστα την αντίδραση της τουρκικής πλευράς. Η απόφαση αναδεικνυόταν σε "αγκάθι" για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Η αιματηρή εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη είναι τυπικό παράδειγμα εθνοκάθαρσης, με βάση την οποία διαλύθηκε η πολυεθνική Οθωμανική Αυτοκρατορία σε συμπαγή εθνικά κράτη, συμπεριλαμβανομένου και του τουρκικού. Αναμφίβολα η εθνοκάθαρση είχε πολύ αίμα, πολύ πόνο και ξεριζωμό. Και η οθωμανική διοίκηση διακρίθηκε για ωμότητες, αν και αγριότητες σφράγισαν και την ιμπεριαλιστική πολιτική της Αγγλίας και της Γαλλίας εκείνη την εποχή εις βάρος όλων των πληθυσμών της Μικράς Ασίας. Η εθνοκάθαρση επισφραγίστηκε με διεθνείς συμφωνίες και με ανταλλαγή πληθυσμών.
Ο όρος Γενοκτονία καθιερώνεται στο Διεθνές Δίκαιο μετά το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και παραπέμπει σε βιομηχανικά σχεδιασμένη κρατική (της χιτλερικής Γερμανίας) επιδίωξη εξαφάνισης ενός ολόκληρου έθνους. Στο Ολοκαύτωμα δεν εμπλέκονται εδαφικές διεκδικήσεις. Η Γενοκτονία είναι απόλυτη και αφορά ένα ολόκληρο έθνος, όπου κι αν κατοικεί. Γι' αυτό επί μισό αιώνα δεν υπήρξε χρήση του όρου για άλλη σφαγή πληθυσμών. Η έννοια Γενοκτονία απέκτησε διευρυμένη και χρησιμοθηρική έννοια, μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, όταν διεθνή όργανα χαρακτήριζαν ως Γενοκτονία τη σφαγή στη Ρουάντα ή ακόμη και τη σερβική επιθετικότητα εναντίον των μουσουλμάνων της Βοσνίας. Σε κάθε περίπτωση, υπήρχε διεθνής, δηλαδή γενική αναγνώριση της όποιας "Γενοκτονίας".
Στην Ελληνική Ιστορία η Μικρασιατική Καταστροφή ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε ως Γενοκτονία. Γράφαμε, διδασκόμασταν, θυμόμαστε την Καταστροφή. Αυτό έχει σημασία για να αντιληφθούμε ότι η όψιμη μετακίνηση σε επίπεδο ορολογίας υποκρύπτει απόπειρα μετάλλαξης της ιστορικής εμπειρίας και των γεγονότων, η οποία μάλιστα "επισημοποιείται" με την παραγωγή μιας νέας, μεροληπτικής ιστορίας.
Έπειτα από μια εικοσαετία κρατικής ύπνωσης ως προς τη χρήση του όρου Γενοκτονία, το θέμα επανέρχεται ουσιαστικά με πρωτοβουλία του πρωθυπουργού. Οι 38 βουλευτές της Ν.Δ., οι οποίοι ανήκουν σε όλο το φάσμα της παράταξης, ανάμεσά τους και ορισμένοι πρώην υπουργοί, ζητούν από τον πρωθυπουργό να αναβαθμίσει την επίσημη θέση, συνδυάζοντας την "Γενοκτονία" των χριστιανών της Ανατολής με το Ολοκαύτωμα και τη ρατσιστική βία, δηλαδή ζητείται εκ του πονηρού η σύνδεση ανόμοιων ιστορικά και διαφορετικών πολιτικά υποθέσεων.
Η εθνικιστική δημαγωγία κατά κανόνα λειτουργεί ως προκάλυμμα για να κρυφθούν οι ολέθριες επιπτώσεις εις βάρος του λαού. Σήμερα, μάλιστα, επιδιώκεται να συγκαλυφθεί η μνημονιακή υποτέλεια. Ο Σαμαράς, διακρινόμενος για τον παλαιοκομματισμό του, δείχνει να το παίζει σε δύο ταμπλό. Υποκινεί την επιστολή των 38 βουλευτών του, υιοθετεί τις ιδεοληπτικές - ακροδεξιές θέσεις Μπαλτάκου, ο οποίος είχε μπλοκάρει το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Ο πρωθυπουργός, όμως, καλείται να σταθμίσει τη συγκυρία και να μη δώσει αφορμή για ελληνοτουρκική ένταση, σε μια περίοδο που η Ελλάδα το τελευταίο που έχει ανάγκη είναι μια τέτοια εξέλιξη, ενώ μάλιστα φλέγεται η γύρω περιοχή. Θα είναι μια αναχρονιστική πολιτική, καθώς οι πολιτικές προϋποθέσεις του 1994 έχουν πλήρως ανατραπεί. Ο Οτσαλάν προχθές κήρυξε το τέλος του πολέμου προς την Άγκυρα, το Ιράκ τριχοτομείται και το "χαλιφάτο" προβάλλει στο προσκήνιο. Η αναδίφηση ιστορικών διενέξεων προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως υπόβαθρο για την άσκηση εξωτερικής πολιτικής, η άσκηση εξωτερικής πολιτικής για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης παραπέμπουν στην παλαιοκομματική Ελλάδα και σε εθνική ταπείνωση.οΟ Ν.Φίλης  Και όχι στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, στο όραμα μιας νέας Ελλάδας της Δημοκρατίας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και της εθνικής
ΠΗΓΕΣ: Birlik, Αυγή
 Ιστολόγιο Μιχάλη Ιγνατίου