Μήπως δεν μας γνωρίσεις Πενταδάκτυλέ μου.(Του Β. Χαραλάμπους)

2011_12_29_08_53_39__cca2f6ffb4e44c37850ed30b6308bd59.jpg

              ________________________

Δεν είναι φτιαγμένος

ο γέρο-Πενταδάκτυλος

από χώμα και βράχια

είναι το ίδιο φτιαγμένος 

όπως η Επτάλοφος και τ΄ Αϊβαλί .

Στα βραχολάγκαδα του

δεν ξενίζονται πια τ΄αητοπούλια 

μήτε τα κυκλάμινα

που πηγαινοέρχονται στη λεύτερη γη.

Ξενίζοναι μονάχα

οι αλειτούργητες εκκλησιές

κι΄οι πατρώες εστίες

του Καραβά και της Κερύνειας

που καρτερούν στο έβγα της λευτεριάς.

Κι' η ηχώ στον βράχο του

δεν αντηχά στη λεύτερη γη

μόνο χώνεται βαθιά

στα λαγκάδια και τ΄ακροβράχια του

και περιμένει.

Κι΄όσο περνούν τα χρόνια

δοκιμάζουμε την πίκρα της επιστροφής

μήπως δεν μας γνωρίσεις Πενταδάκτυλέ μου.


Που μελωδείται αλλοτρόπως (Του Βασίλη Χαραλάμπους)

athos-hermitage-2.jpg

Που μελωδείται αλλοτρόπως

                                            Του Βασίλη Χαραλάμπους

__________________

Στριμωγμένοι άλλοτε στο περβάζι του κόσμου

«αποζητούντες θαυμάσαι»

το εσπερινόν φως

ηλίου δύοντος.

 

Τώρα στο κάλλος της  ησυχίας

που μελωδείται αλλοτρόπως

με της ευχής τ' αδιάλειπτον

και με της καρδιάς την νήψιν

σε τούτα τ' ακροβράχια των Καρουλίων

από ερημίτες ασκητές

που το υπέρκαλλον Φως εκζητούν.


Ο ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ.

Ο ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ, ΣΤΗ ''ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ'' ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ''ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ''

(Πληθαίνουν τα συνυπαρξιακά ολισθήματα)

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε στην Καβάλλα  το Διεθνές επιστημονικό συνέδριο με την διαθρησκειακή οικουμενιστική θεματολογία «Διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση και ισλαμικές σπουδές». 

 

Το Συνέδριο αυτό είχε διεξαχθεί στο Ιμαρέτ στην Καβάλλα σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο Μοχάμεντ Άλι και την Ελληνική εταιρεία πολιτισμού και θρησκείας. Την πρωτοβουλία για το Συνέδριο αυτό είχε το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ, υπό την αιγίδα και την φροντίδα του οποίου ετελείτο.  Δόθηκε στο Συνέδριο ιδιαίτερη έμφαση στη διαπολιτισμική θρησκευτική εκπαίδευση στη Θράκη.

 

Ενθουσιαστικές αναφορές για την ''συνεκπαίδευση'' «Χριστιανών θεολόγων και μουσουλμάνων ιεροδιδασκάλων» όπως ανεφέροντο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, προκάλεσαν λύπη για το επιπρόσθετο τούτο συγκρητιστικό ολίσθημα. Μετά το ολίσθημα για λειτουργία Τμήματος Ισλαμικών σπουδών, στα πλαίσια της Θεολογικής Σχολής, ήλθε αυτή η συγκρητιστική πρωτοβουλία και ''φροντίδα'' από το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ.

 

Θεωρούν ότι τα συνυπαρξιακά παιχνιδίσματά των είναι απόδειξη της χριστιανικής αγάπης.  Κατά κανόνα σχεδόν αγνοείται η αγάπη εν αληθεία.  Τελικά η αγάπη τους αποδεικνύεται ιδεολογική, όπως και ο διάλογος ''αγάπης'', που ερήμην της αληθείας διεξάγεται.  Καταδεικνύεται έκδηλα της ιδεολογικής  αγάπης, το ανθρωπάρεσκο.

 

Καμιά διάθεση ομολογίας της αλήθειας, η οποία τελικά φανερώνει την ελλειμματική και κίβδηλη αγάπη προς τους συνανθρώπους μας που βρίσκονται στην ισλαμική πλάνη.  Η διάπυρος αγάπη προς τον πλανεμένο συνάνθρωπό μας, δεν επιτρέπει  τέτοιου είδους συνυπαρξιακά ολισθήματα.

 

Σε τέτοιες ενέργειες, ελλοχεύει ο συγκρητιστικός παραλογισμός των ''κοινών'', που τους φέρνουν πιο κοντά στο «διπλανό» άνθρωπο, όπως ισχυρίζονται.  Εφευρίσκουν ''κοινά'', σύμφωνα πάντα με τη διαθρησκειακή οικουμενιστική άποψή τους, στα οποία πλειστάκις και αρκούνται, για να συντηρείται το συνυπαρξιακό ιδεολόγημά τους.

 

Τότε αρχίζει ο συρφετός των ''κοινών''  με προεξάρχοντα τα χιλιοειπωθέντα από τους διαθρησκειακούς οικουμενιστές, ότι και το Ισλάμ είναι ''μονοθεϊστική'' θρησκεία.  Με τους θεομάχους και αντιθέους ποια είναι τα ''κοινά'' της εγγύτητας;  Δεν είναι χειρότερο το Ισλάμ από τη δαιμονιώδη αρειανική αίρεση;  Κι ύστερα στα πλαίσια της ανθρωπάρεσκης αβρότητας, θα εφεύρουν ποικίλους και απαράδεκτους τρόπους να εκπέσουν αλλοτρόπως της αλήθειας.

 

Το προικώον της Αλήθειας από το Άγιο Βάπτισμα, δεν επιτρέπει εκπτώσεις από την Ορθόδοξη Πίστη μας. Εις την Ακολουθία του Αγίου  Βαπτίσματος, ο ιερεύς εύχεται «βεβαίωσον εν τη ορθοδόξω πίστει» και συνεπώς ως βαπτισμένοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί έχουμε και το μέγα χρέος της ομολογίας, μιας ομολογίας που τελικά είναι έκφραση της εν αληθεία αγάπης, δηλαδή της μείζονος χριστιανικής αγάπης.

 


ΑΛΛΟ Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΑΛΛΟ Η ‘’ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ’’ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ


«Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις»  Απόστολος Παύλος

Του Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου

________________

Δυστυχώς το θέμα της συνύπαρξης στην Κύπρο δεν περιορίζεται στις διαπροσωπικές σχέσεις, αλλά παρεισφρύει και στο θέμα και σε άλλες ενέργειες ή αναφορές που είναι άτοπες.  Μπορούμε να μιλήσουμε για ειρηνική συνύπαρξη λαών όχι όμως και για συνύπαρξη θρησκειών.

 

Χαρακτηριστική ήταν  η πρόσφατη επίσκεψη χιλίων μουσουλμάνων από τα κατεχόμενα για το Κουρμπάν μπαϊραμ της μουσουμαντικής εορτής των θυσιών.  Ορθόδοξος ιερεύς παρευρέθηκε  στο τέμενος Χαλά Σουλτάν Τεκκέ  στη  Λάρνακα και ανέφερε ότι «με χαρά βρίσκομαι σήμερα στο Χαλά Σουλτάν Τεκκέ, εκπροσωπώντας τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και μεταφέρουμε τις ευχές του τόσο στο Μουφτή Αταλάϊ, στους ιμάμηδες αλλά και σε όλους τους πιστούς που έχουν έρθει εδώ στο Τεκκέ για να γιορτάσουν τη γιορτή  των θυσιών».  Μεταξύ άλλων είχε ευχηθεί «Καλή εορτή των θυσιών».

 

Ποια χαρά μπορεί να αισθάνεται Ορθόδοξος ιερέας  βρισκόμενος στο Χαλά Σουλτάν Τεκκέ;  Λύπη αισθάνεται ο Ορθόδοξος Χριστιανός της Κύπρου όταν ακούει τέτοια λόγια απαράδεκτης αβρότητας.  

 

Παρόμοια λύπη δοκιμάσαμε παλαιότερα όταν Μητροπολίτης ημικατεχόμενης Μητροπολιτικής περιφέρειας στην Κύπρο ανέφερε ότι «οι θρησκείες όταν συνυπάρχουν εμπλουτίζουν τη ζωή των ανθρώπων σε επίπεδο πολιτισμού», επισήμανση η οποία υπάρχει αναρτημένη στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως αυτής.  Είναι ξεκάθαρη συγκριστική η αναφορά ότι «Οι θρησκείες όταν συνυπάρχουν εμπλουτίζουν τη ζωή των ανθρώπων σε επίπεδο πολιτισμού».  Η επαναπροσέγγιση των Ελλήνων της Κύπρου με τους Τουρκοκυπρίους, στη χειρίστη και πλέον επικίνδυνη έκφανσή της.  Παντελώς λανθεσμένη η αναφορά σε συνύπαρξη θρησκειών.  Είναι ένας αλλότροπος συγκρητισμός.  «Τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία, ή τις κοινωνία φωτί προς σκότος;» (Απόστολος Παύλος).

 

Άλλο η συνύπαρξη λοιπόν με άλλους ανθρώπους, που δεν είναι Χριστιανοί και άλλο η συνύπαρξη θρησκειών.   Η αγάπη προς τους άλλους ανθρώπους που δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί είναι αρετή, ενώ η συνύπαρξη θρησκειών έκπτωση αλήθειας και ξεκάθαρος συγκρητισμός.

 

Αυτό μόνο ως κατακλείδα : «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις· τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία, ή τις κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστού προς Βελίαρ, ή τις μερίς πιστώ μετά απίστου; τις δε συγκατάθεσις ναώ Θεού μετά ειδώλων;  ημείς γαρ ναός Θεού εσμέν ζώντος» (Β΄Κορ. στ΄ 14-16).


ΔΙΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY) ΣΤΗ ΣΚΩΤΙΑ


ΔΙΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY) ΣΤΗ  ΣΚΩΤΙΑ
(«Συνυπάρχουν» Πρεσβυτεριανοί, Αγγλικανοί, Λουθηρανοί, Κουακέροι, Παπικοί κ.ά. σε μεικτή κοινότητα)
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
__________________
Διομολογιακές οικουμενιστικές συνάξεις δεν υπάρχουν μόνο στο Ταιζέ και στο Μποζέ, αλλά και στη Σκωτία. Καθίστανται οι οικουμενιστικές κοινότητες αυτές, σύγχρονες Βαβέλ με ποίκιλες ομολογίες.  Αποτελούν την  πιο γνήσια έκφραση του διαχριστιανικού συγκρητισμού.
 
Η  «ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΙΩΝΑ» (ΙΟΝΑ COMMUNITY), η οποία εδρεύει στη Γλασκώβη της Σκωτίας, ιδρύθηκε το έτος 1938 από τον George MacLeod.  Eίναι μία κατ' εξοχή οικουμενιστική κοινότητα.  Η οικουμενιστική  αυτή κοινότητα  αποτελείται από μέλη  διαφόρων δογμάτων (Πρεσβυτεριανών, Αγγλικανών, Λουθηρανών, Κουάκερων, Παπικών και ανθρώπων που δεν ανήκουν σε κάποιο δόγμα), με ότι αυτό συνεπάγεται, από πλευράς οικουμενιστικών ατοπημάτων.  Αποτελεί μια μεικτή κοινότητα, από άνδρες και γυναίκες. 
 
Προς τούτο έχουν αναπαλαιώσει ή μάλλον έχουν ξανακτίσει σχεδόν το ερειπωμένο μεσαιωνικό μοναστήρι «Iona Abbey» (παλαιότερα Βενεδικτίνων μοναχών). Η ''Κοινότητα Iona'' αρχικά υπαγόταν στην ''Εκκλησία'' της Σκωτίας, αλλά αργότερα η σχέση τούτη είχε χαλαρώσει αρκετά, για να δοθεί ευκολότερα η δυνατότητα των οικουμενιστικών εκτροπών.
 
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Κοινότητα Iona είναι μια κοινότητα διασπαρμένη σε όλο τον κόσμο και με επακόλουθες οικουμενιστικές δραστηριότητες στα μέρη τούτα.  Κτιριακά η Κοινότητα Iona είναι εγκατεστημένη κυρίως στο Isle of Iona, το «Iona Abbey» και στο κεντρικό κτιριακό συγκρότημα MacLeod. 
 
Ανάμεσα στις άλλες  οικουμενιστικές  στρεβλώσεις, είναι και το γεγονός ότι προχώρησαν στη λεγόμενη «πειραματική λατρεία» (experimental worship).  Η οικουμενιστική αυτή «πειραματική λατρεία» αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Wild Goose Worship Group που εδρεύει στη Γλασκώβη.  Επικεφαλής  του Ομίλου είναι ο Gail Ullrich  μαζί με μια μικρή διοικητική ομάδα.  Ο Όμιλος αυτός έχει τη διοικητική αρμοδιότητα, μετά το θάνατο του MacLeod το έτος 1991 και  σκοπό έχει  τη διαμόρφωση και δημιουργία «νέων λειτουργικών μορφών» καθώς και να ''εξοπλίζει'' (όπως ισχυρίζονται) ναούς και ''κληρικούς'' στη λεγόμενη'' συμμετοχική λατρεία '' ακόμη και πέραν της Σκωτίας. 
 
Μάλιστα ο Belden C. Lane, καθηγητής Θεολογικών Σπουδών στο Saint Louis University, αναφέρει στο κείμενό του που τιτλοφορείται (The Whole World Singing : A Journey to Iona and Taizι) ότι τα μέλη της κοινότητας αυτής κατηγορούνται ως «κρυπτο-Ρωμαιοκαθολικοί με Πρεσβυτεριανό πρόσχημα». 
 
Οι οικουμενιστές ευνοούν σκοπίμως τέτοιες οικουμενιστικές κοινότητες, με αποτέλεσμα να εννοούν αυτό που αλλοτρόπως διαλαλούν στις οικουμενικές συνάξεις, δηλαδή της ενώσεως πάντων των «εκκλησιών» κάθε δόγματος σε μία εκκλησία.  Όλες τούτες οι  στρεβλώσεις, εξυπηρετούν σκοπίμως τα επικοινωνιακά παίγνια των οικουμενιστικών των συνάξεων

ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥΡΒΕΔΑ ΣΥΜΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ

ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΜΗΝΑ, ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ  ΓΙΟΓΚΑ ΚΑΙ  ΑΓΙΟΥΡΒΕΔΑ ΣΥΜΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Γιατί εξακολουθεί να προβάλλεται στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, η  ''ισχυρή αντιπρόταση''  της ολιστικής ιατρικής;
Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
_________________________
Είναι νοσηρότητα να αναφερθούμε στην επικινδυνότητα των εναλλακτικών πλανών για τον Ορθόδοξο Χριστιανό;  Είναι νοσηρότητα να αναφερθούμε στις  αλλότριους εναλλακτικές ατραπούς, υποδεικύοντας το επικίνδυνο και απαράδεκτο για την εν Χριστώ ζωή  κάλεσμα  από κέντρα ολιστικής ιατρικής  για κύκλους μαθημάτων γιόγκα και διαλέξεων της εναλλακτικής πλάνης ''αγιουρβέδα'', που πρωτίστως προβάλλεται από τους Γκουρού Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκ;  Δηλαδή δεν φτάνει η ολιστική εναλλακτική πλάνη,  προστίθενται κι άλλες;
 
Είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι ασχολούμενος κανείς με μια εναλλακτική πλάνη, είναι μεγάλη η πιθανότητα να ολισθήσει και σε άλλες;  Η νεοεποχίτικη εναλλακτική πλάνη ''αγιουρβέδα'', όπως και η νεοεποχίτικη εναλλακτική ολιστική πλάνη ομιλεί για το σύμπαν, προσδίδοντας του ''μεταφυσικές'' ιδιότητες. 
 
Όπως η ολιστική πλάνη αναφέρεται σε αρχές που διέπουν το σύμπαν, ενσωματώνοντας τις έννοιες πνεύμα, νους, σώμα, για να προσδώσει ''μεταφυσική'' χροιά στην πλάνη της και ως εκ τούτου επιπρόσθετη θεραπευτική βεβαιότητα, έτσι και η πλάνη ''αγιουρβέδα'', αναφέρεται στον  άνθρωπο και το σύμπαν, μιλώντας για τρία ''επίπεδα ύπαρξης'' του ''υλικού παχυλού σώματος'', του ''νοητικού σώματος'' και της ''εσώτερης φύσης τους''.  Όλα τούτα είναι απότοκα πλανεμένων ινδουϊστικών αντιλήψεων. 
 
Αν περιτρέξει κανείς στα διαφημιζόμενα από διάφορα Νεοεποχίτικα ιστολόγια, θα παρατηρήσει σε κάποια να συνδιαφημίζεται η Ολιστική Ιατρική με την γιόγκα, το διαλογισμό, σεμινάρια Μεργκάμπα,, την πλανεμένη ''μεγάλη επίκληση'', το φως (σκότος) Ρέϊκι, τις ομάδες αυτογνωσίας, το θετικό οραματισμό, τους  72 αγγέλους (σκότους) της Καμπάλα, και διαλογισμού την ομοιοπαθητική, το αγγελικό (δαιμονιώδες) Ρέϊκι, το Καρούνα Ρέϊκι , το Ρέϊκι της συμπόνοιας, μυήσεις Α, Β, Γ, βαθμού το Ρέϊκι, το αύρα σώμα κλπ.  Αυτά δεν αρκούν για να αντιληφθεί κάποιος την αθεϊστική ''μεταφυσική'' χροιά που τους προσδίδεται και η οποία είναι επιζήμια για την εν Χριστώ ζωή;
 
Δεν είναι τυχαία η ομαδοποίηση των εναλλακτικών πλανών.  Είναι φανερή η πλάνη που ενυπάρχει στις Νεοεποχίτικες πλάνες.  Και μόνη η συνύπαρξη τόσων πλανών καταδεικνύει το ομοειδές αλλά και το επικίνδυνο να οδηγηθεί κάποιος σε μια από αυτές και την ευκολία να διολισθήσει κατόπιν και σε κάποιες των υπολοίπων.
 
Η ''αντιπρόταση''  της εναλλακτικής ολιστικής πλάνης στην Ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μόρφου, δεν αφήνει περιθώρια αλλοτρίου σιωπής.  Στη δίνη των τόσων λυπηρών χαρακτηρισμών, ψυθιρισμών αλλά και δυσάρεστων συμπεριφορών, όσων εμπαθώς αντιμετωπίζουν την ανασκευή της ''αντιπρότασης'' αυτής, παρήγορα ηχεί από αρκετούς το ''ευχαριστώ για την ενημέρωση''.
 
Μας έδωσε μεγάλη χαρά, η συμπεριφορά  υποψήφιου ''θεραπευτή'' που ανήκει στην Μητροπολιτική περιφέρεια Μόρφου.  Μετά από συζήτηση με κάποιο που γνοιαζόταν γι' αυτά, ο υποψήφιος ''θεραπευτής'' κάποιας εναλλακτικής  πλάνης (δεν αναφέρω άλλες λεπτομέρειες για να μη θίξω τον άνθρωπο αυτό), πείστηκε για το ασυμβίβαστο στον Ορθόδοξο Χριστιανό να ασχολείται με κάποια των  εναλλακτικών πλανών.
 
Και φυσικά ο υποψήφιος αυτός εναλλακτικός ''θεραπευτής'', ο οποίος όπως τελικά αποδείχτηκε,  ήταν εξαιρετική περίπτωση καλοπροαίρετου και ταπεινού ανθρώπου, ως κύριο επιχείρημα για το εγχείρημά του προέταξε τη θέση κάποιων ιερωμένων σε εναλλακτικές πλάνες. 

Όσο για κείνο που ζωγραφεί.(Β.Χαραλάμπους)

02.JPG

Όσο για κείνο που ζωγραφεί

                                                      Του Βασίλη Χαραλάμπους

_______

Το πράσινο λογιώ λογιώ

σε τούτο το μεγάλο δρυμό

καστανιές

καρυδιές

πεύκα

έλατα κι οξυές

πουρνάρια

από κείνο το ωχροπράσινο

ίσαμε το βαθυπράσινο

που τα κυπαρίσσια υψώνουν.

 

Καταμεσίς στο δρυμό

στης Καψάλας την έρημο

τ΄ απέριττο καλύβι

και το γεροντάκι εκείνο

να φιλεύει τους περαστικούς

μ΄ ένα τσαμπί μοσκοστάφυλο

ψιμύθιο και τούτο

στης καρδιάς του την τόση αρχοντιά.

 

Όσο για κείνο που ζωγραφεί

του γέροντα η σιωπή

θα στο ξηγήσω άλλη φορά


ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΤΡΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΕΧΕΙ Ο ΑΠΛΟΣ ΛΑΟΣ  ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΜΑΡΞΙΣΤΕΣ

Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

__________________

Εξ αφορμής πρόσφατου λυπηρού ρατσιστικού συνθήματος για τους Σύρους πρόσφυγες σε γήπεδο στην Κύπρο δημιουργήθηκε μεγάλος σάλος.  Το να εκφράσει τη λύπη του ο φιλήσυχος λαός, καθότι η χριστιανική αγάπη δεν επιτρέπει ρατσιστικές εξάρσεις είναι  σωστό.    Όμως να διαμαρτύρονται και οι φανατικοί κομμουνιστές στην Κύπρο για ρατσιστικές εκτροπές είναι απορίας άξιο. 

 

Αν είναι δυνατό αυτοί που με τόση αδιαφορία (και όχι μόνο) βλέπουν να σχίζονται ελληνικές σημαίες στο γήπεδο από τους ομόφρονές τους, να διαμαρτύρονται για ρατσισμό.  Αν είναι δυνατό αυτοί που βλέπουν αδιαμαρτύρητα να καίγονται ελληνικές σημαίες  να διαμαρτύρονται για ρατσισμό, υψώνοντας μάλιστα σημαία του ψευδοκράτους στην κερκίδα τους μαζί με φωτογραφία του Στάλιν, του σφαγέα του Ρωσσικού λαού, μιας φωτογραφίας που δυστυχώς ακόμη είναι αναρτημένη σε πολλά υποστατικά  των φανατικών κομμουνιστών στην Κύπρο.

 

Αν είναι δυνατό να ομιλούν αυτοί που αδιαμαρτύρητα είδαν να αναρτάται τεράστιο πανό από την μια ακρη της κερκίδας εως την  άλλη όπου αναγραφόταν το σύνθημα «Instabul  since 1453» (Ινσταμπούλ από το 1453), με ότι συνεπάγεται η αναφορά τους αυτή.  Αν είναι δυνατό να ομιλούν για ρατσισμό αυτοί που αδιαμαρτύρητα βλέπουν  να αναρτώνται  τεράστια πανό, με υβρισίες κατά του Ελληνικού έθνους. 

 

Ναι να εκφράσει τη λύπη του ο απλός Ορθόδοξος λαός για απαράδεκτα ρατσιστικά συνθήματα  είναι πρέπον, όχι όμως και οι κροτούντες ακόμα χείρας στα απάνθρωπα κομμουνιστικά καθεστώτα, τα οποία όχι μόνο σιωπηρώς νοσταλγούν.  Οι νοσταλγοί του Στάλιν του Χίτλερ και του Μουσολίνι, δεν πρέπει να ομιλούν για ρατσισμό.

 

Και μια ακόμα πικρία, γιατί αυτά δεν αποτελούν μόνο γηπεδικές συμπεριφορές.  Δεν είναι λίγες φορές που ακούμενφανατικούς μαρξιστές στην Κύπρο να διαμαρτύρονται για ρατσιστικές διακρίσεις όσο αφορά τον εργασιακό τομέα π.χ.  κατά Πακιστανών κλπ και από την άλλη να εκφράζουν την ανθελληνική οργή τους για την εργοδότηση Ελλαδιτών.  Αυτοί ομιλούν για ρατσισμό; 

 

Το κάλλος της χριστιανικής αγάπης υποδεικνύει την πρέπουσα αγάπη προς κάθε άνθρωπο και όχι τα σαθρά μαρξιστικά ιδεολογήματα μιας αλλοτρίου συνύπαρξης.


ΔΡΩΜΕΝΑ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΑΙ  ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΜΕ ΑΝΑΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ

(Θεατρικά και κινηματογραφικά δρώμενα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με ομοφυλοφιλική θεματολογία προάγουν τα «πάθη ατιμίας» )

Του  Β. Χαραλάμπους,  θεολόγου

_______________

Στα πλαίσια  των Pride Festivalς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, προβάλλονται   κινηματογραφικά έργα με ομοφυλοφιλική θεματολογία, αλλά και σε κάποια επιχειρούνται θεατρικά δρώμενα με σχετική θεματολογία.  Γιατί τέτοια κατάντια;   Αντί τα κινηματογραφικά  δρώμενα,  να είναι αγωγή εις το αγαθό, θα οδηγούν σε «πάθη ατιμίας»; 

 

Στην προκειμένη περίπτωση τα κινηματογραφικά  τούτα «δρώμενα», θα είναι κινηματογραφικές αφηγήσεις  «παρά φύσιν» πράξεων.  Ποια  λοιπόν αγωγή θα προσφέρουν στον θεατή; Τα κινηματογραφικά  τούτα δρώμενα είναι μια  η ''αφηγηματική'' διαδρομή, που αφορά  τη ζωή ομοφυλοφίλων.  Πόσο ψυχοφθόρα  είναι τέτοια θεατρικά και κινηματογραφικά αυτά έργα; 

 

Στα πλαίσια λοιπόν κάποιων Pride Festivalς,  επιχειρούνται θεατρικά δρώμενα, στα οποία  αναλύεται η ζωή των ομοφυλοφίλων.  Ο φιλόσοφος Αριστοτέλης στο έργο του «Περί ποιητικής», ορίζοντας την τραγωδία  αναφέρει ότι «έστιν ουν μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας ...».   Ποιάς πράξεως τελείας εστίν μίμησις το θεατρικό τούτο «δρώμενο»;   Μίμησις αναισχύντου πράξεως;   Για να καταλήξει ο αρχαίος φιλόσοφος «περαίνουσα την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν» (τον αποκαθάρει -τον θεατήν- από παρόμοια ψυχικά συναισθήματα).  Αποκαθάρουν τον θεατήν ή το αντίθετο, τα παρόμοια ψυχικά συναισθήματα, εξαίρουν πράξεις αναισχύντους;

 

Είναι γνωστός ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του καλού κινηματογράφου, καθώς επίσης και το παιδαγωγικό των χαρακτήρων, όταν φυσικά οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι, το καλό ήθος προβάλλουν, καθότι υπάρχει ταύτιση των πρωταγωνιστικών ρόλων με τον θεατή (αν εξαιρέσει κανείς τη Μπρεχτική αποστασιοποίηση**  που και αυτή όμως αλλοτρόπως, έχει το δικό της «διδακτικό» περιεχόμενο σαν θεατρικός τρόπος, μη επιδεχόμενη σκηνική αμφισβήτηση).  Στην προκειμένη περίπτωση όπου τα θεατρικά τούτα «δρώμενα», θα είναι θεατρικές αφηγήσεις  «παρά φύσιν» πράξεων, ποια  αγωγή θα προσφέρουν στον θεατή;

 

Δεν θα είναι μόνο για τον θεατή ψυχοφθόρα η ενσάρκωση των παρά φύση ρόλων, αλλά και για τον ηθοποιό.   Η θεατρική μέθοδος Στανισλάφσκι, όπως αναφέρει ο Μελ Γκόρτον, στο βιβλίο του «Η μέθοδος Στανισλάφσκι»,  αφορά τη λεγόμενη  «δημιουργία χαρακτήρων» ή απλά ο ηθοποιός «να ζει το ρόλο του».  Ο Στανισλάφσκι τότε στο Θέατρο Τέχνης Μόσχας, δίδασκε τους ηθοποιούς να χρησιμοποιούν τις μνήμες για να εκφράσουν τα φυσικά τους συναισθήματα επί σκηνής.

 

Είναι άξιο αναφοράς ότι σε κάποιες περιπτώσεις, που οι ηθοποιοί χρησιμοποιούσαν τη λεγόμενη «συναισθηματική μνήμη» επί σκηνής παρουσιάστηκαν συμπτώματα υστερίας στους ηθοποιούς, γεγονός που προβλημάτισε και τον ίδιο τον Στανισλάφσκι, με αποτέλεσμα να αναζητήσει μεθόδους λιγότερο επώδυνες. Τώρα που η αφηγηματική διαδρομή, θα αφορά  τη ζωή των ομοφυλοφίλων, πόσο ψυχοφθόρα θα είναι η ενσάρκωση τέτοιων ρόλων; 

 

Με ένα θεατρολογικό «δρώμενο» θα απαντήσουμε, και στην επιβολή «νόμων-ανόμων» από κυβερνητικής πλευράς στο θέμα των ομοφυλοφίλων.  Το 1972 πραγματοποιήθηκε Πανευρωπαϊκή συνάντηση θεατρολόγων, σκηνοθετών, παιδαγωγών κ.ά., τόσο Δυτικοευρωπαίων όσο και Ανατολικοευρωπαίων  (με βάση την τότε πολιτική διάκριση).  Κατά τη συνάντηση αυτή ο  Σοβιετικός Ταΐρωφ, ανέφερε ότι «στη Σοβιετική Ένωση έχουμε τους καλύτερους σκηνοθέτες και θεατρικούς συγγραφείς».  Απάντησε αποστομωτικά Άγγλος θεατρολόγος με τα εξής λόγια «στην Αθήνα δημιουργήθηκε το θέατρο και όχι στη Σπάρτη.  Μόνο ένας λαός που αντιτάσσει το νόμο της ηθικής απέναντι στην πολιτική εξουσία μπορεί να γράψει ένα θεατρικό  έργο σαν την Αντιγόνη του Σοφοκλέους».  Απλά να υπενθυμίσουμε σε αυτούς που προσπαθούν και θεσμικά να αλλάξουν τα Ορθόδοξα ήθη αυτού του λαού, ότι η Αντιγόνη παρά την απαγόρευση του Κρέοντα, ενταφιάζει το νεκρό αδελφό της Πολυνείκη, αψηφώντας τους Κρεόντειους νόμους.

 

Ταιριάζει απόλυτα εδώ τα θεατρικά και κινηματογραφικά ''δρώμενα'' που προάγουν τα «πάθη ατιμίας», η συνηθισμένη φράση που απαντάται στους  αρχαίους Έλληνες τραγικούς «Ω νυξ μέλαινα», καθότι ''νύξ μέλαινα'' παθών αλλοτρίων είναι τα ''δρώμενά'' τους.

 

 

 

*«Ω νυξ μέλαινα» - συνηθισμένη φράση στους αρχαίους Έλληνες τραγικούς. 

**Μπρεχτική αποστασιοποίηση - θεατρικό είδος που αποστασιοποιεί τον θεατή από το θεατρικό δρώμενο.

*** Οι φράσεις «πάθη ατιμίας», «παρά φύσιν» πράξεις και «αναίσχυντες πράξεις» είναι παρμένες από Επιστολές του Αποστόλου Πάυλου.

 


Οικουμενιστικό δηλητήριο στον Καναδά από τον Μητροπολίτη Τορόντο

image00 (1).pngimage00.png

Σχόλιο των διαχειριστών του Ιστολογίου Κατάνυξις: Ντοπή και κρίμα για τον Άγιο Τορόντο! Ούτε λόγος για μετάνοια, για επιστροφή, από την αίρεση και την βεβαία απώλεια; Έφτασε στο σημείο να δεηθεί στον Κύριο να κάνει "τα στραβά μάτια"; Αρχής γενομένης με τους απαράδεκτους από κανονικής απόψεως μικτούς γάμους, όπου επιτρέπεται να συμπροσεύχονται και "ιερείς" των άλλων δογμάτων, δηλαδή των αιρέσεων ακόμα και ραββίνοι!!!
Διαμαρτυρόμαστε γιατί  ενώ θα έπερεπε να είναι θεματοφύλακας της ιερής Πίστης των Αποστόλων και των αγίων Πατέρων, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, δυστυχώς αυτός τους παραβιάζει και τους καταλύει. Διαμαρτυρόμαστε γιατί "τους αρετικούς δεν τους μνημονεύουμε μέσα στην Εκκλησία κατά τις ιερές ακολουθίες"

Μάλιστα οι κανόνες είναι αυστηροί. Κάθε πιστός μπορεί να προσεύχεται για τους αιρετικούς να επιστρέψουν στην Ορθοδοξία, αλλά όχι μέσα στις ιερές ακολουθίες. Στις ιερές ακολουθίες μνημονεύονται μόνο οι ανήκοντες στην Ορθόδοξη Εκκλησία. 
Τώρα με την εγκύκλιό αυτή, ο Μητροπολίτης Τορόντο, δηλητηριάζει ύπουλα με το οικουμενιστικό δηλητήριο τις ψυχές των πιστών, δεόμενος να σώσει ο Κύριος τη Βασίλισσα,ενώ παραμμένει αμετανόητη στην αίρεση; Υπάρχει σωτηρία για τον αμετανόητο αιρετικό; Άραγε ποιό νεωτερισμός επιχειρείται να επιβληθεί; 
Ευχόμαστε καλή μετάνοια στον  Άγιο Τορόντο, να εννοήσει την πλάνη και να επανορθώσει άμεσα. Η εθιμοτυπία και το πρωτόκολλο δεν είναι πάνω από την πίστη. Αρκετά!